آیا نان گران می شود؟

قاسم زراعتکار ضمن اشاره به این جمله که در حال حاضر واحدهای نانوایی مطابق نرخ سال 1393 نان به مردم عرضه می کنند، افزود: در این سال قیمت نان لواش 210 تومان، بربری ساده 650 تومان، سنگک 800 تومان، تافتون سنتی 400 تومان و تافتون گردون 210 تومان تعیین و تاکنون نرخ گذاری مزبور هیچ گونه تغییری به خود ندیده است.

وی همچنین اظهارداشت: لازم به توضیح اینکه قیمت آرد خبازی از سه سال قبل تاکنون ثابت بوده منتهای مراتب هزینه های جانبی واحدها هر ساله رشد داشته است.

رئیس اتحادیه نانوایان تهران با اعلام اینکه اغلب خبازی های کشور از وضعیت موجود ناراضی هستند، گفت: برنامه ریزی ها در حوزه آرد و نان باید به نحوی باشد که بتواند خواسته های بحق و منطقی مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را تامین کند.

وی در ادامه ضمن اشاره به موضوع یکسان سازی نرخ نان به قیمت جهانی افزود: در بحث یکسان سازی حق انتخاب آرد به واحدهای نانوایی محول می شود.

زراعتکار تصریح کرد: در حال حاضر خبازان در تامین آرد مورد نیاز خود حق انتخاب ندارند.

وی گفت: بدون شک ایجاد حق انتخاب به دنبال خود رقابت، کیفیت و رضایمتمندی را به همراه دارد از اینرو می طلبد مسئولان به این مهم توجه جدی داشته باشند.

رئیس اتحادیه نانوایان تهران با بیان اینکه کیفیت نان در سطح استان به رغم تمامی کمبودها و کاستی ها حرف اول را می زند، افزود: کیفیت این کالا با یکسان سازی به مراتب بهتر و بالاتر از وضع موجود خواهد شد.

وی در پایان یادآورشد: در حال حاضر 95 درصد نان کشور بصورت سنتی و تنها پنج درصد به روش صنعتی تولید می شود.