کوتاهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی

عزیزاله مهدیان معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به زلزله فرودین ماه در خراسان رضوی گفت: ۲ هزار واحد مسکونی براثر این زلزله تخریب شده که تا به امروز ۱۹۰۰ واحد مسکونی تشکیل پرونده و پروانه ساخت دریافت کرده اند.

وی در ادامه افزود: یک هزار و ۸۹۰ واحد مسکونی نیز تا به امروز به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی و یک هزار و ۶۹۵ واحد نیز عقد قرارداد کرده اند.

معاون مسکن روستایی تصریح کرد: یک هزار و ۷۴۲ واحد مسکونی در مرحله پی کنی و یک هزار و۴۹۷ واحد نیز در بخش بتن ریزی قرار دارند ، همچنین ۸۶۹ واحد نیز در بخش نصب اسکلت هستند.

مهدیان گفت: ۳۰۵ واحد مسکونی در مرحله نصب سقف و ۳۷۴ واحد مسکونی نیز مرحله دیوار چینی قرار دارند، گفتنی است ۳۸ واحد نیز به طور کامل در طی ۶ ماه گذشته تکمیل شده است.

وی با اشاره به اینکه از ساخت سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی تنها 40 درصد آن ابلاغ شده است، گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی همکاری لازم را نمی‌کنند  و علی رغم  تذکرات هنوز در پرداخت تسهیلات کُند هستند.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: تا به امروز یک میلیون و 783 هزا ر واحد مسکن روستایی  با بانک‌ها عقد قرارداده شده اند و یک میلیون و 592 هزار واحد مسکن تا به امروز  اتمام و قابل سکونت شده اند.