اتمام حجت مجلس با وزرا

سید حسن حسینی شاهرودی شامگاه یک‌شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن اشاره به طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان بابیان اینکه شرق استان از صنعت محروم مانده و اگر قرار باشد از آب نیز دور بماند قطعاً واکنش نشان خواهیم داد، ابراز داشت: بر اساس مطالعات انجام گرفته سهم اختصاص‌یافته از آب انتقالی دریای خزر به استان ۵۰میلیون مترمکعب و برای صنایع در نظر گرفته‌شده که اگر قرار است این آب انتقال پیدا کند باید بین شهرستان‌های استان تقسیم شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد تا آب کالپوش را به سرنوشت آب قطری دچار شود، افزود:  تعیین تکلیف پروژه انتقال آب قطری به شورای عالی آب ارجاع شده است و در بحث انتقال آب از سد کالپوش نیز ابتدا باید سهم روستاها مشخص و مازاد بر نیاز منطقه انتقال یابد.

شاهرود بارانداز اتصال شرق به غرب کشور

عضو خانه ملت بابیان اینکه طرح اتصال شمال به جنوب راه‌آهن سراسری در مرحله مطالعات قرار دارد، ابراز داشت: نمایندگان یزد، گلستان و طبس از وزیر راه این درخواست را کردند تا این طرح قدیمی دوباره موردبازنگری قرار گیرد و راه‌آهن اینچه برون به شاهرود-گرگان و شاهرود به طبس را به منصه ظهور برسانیم که با تحقق آن شاهرود بارانداز بزرگی برای اتصال شرق و غرب محسوب خواهد شد.

حسینی شاهرودی در ادامه تصریح کرد: بعد از احداث راه‌آهن شمال به جنوب، دومین پروژه ازنظر عظمت و تأثیرگذاری در منطقه که شامل اتصال کشورهای آسیای میانه ایران به دریای عمان است که انتقال بار از رقم ۶۰۰هزار تن به ۲۰میلیون تن در سال افزایش خواهد داد و اثرات مثبت این اقدام ملی متوجه شهرستان خواهد شد.

وی همچنین بابیان اینکه هفت میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان اعتبار برای فرودگاه شاهرود در نظر گرفته شد، افزود: سوخت‌رسانی، سالن ترانزیت و انجام زیرسازی‌های فرودگاه شاهرود به همت کمیته مردمی شکل‌گرفته است و تا این مرحله به تحقق کارگو و ایجاد مرز هوایی نزدیک شده ایم و اگر بنا است حوزه کشاورزی شاهرود را از بن‌بست خارج کنیم باید ابتدا بازار محصول را تأمین شود و برای جذب بازار خارجی و جهانی مرز هوایی و کارگو راه‌اندازی شود.

اتمام حجت مجلس با وزیران دولت دوازدهم

نماینده مردم شاهرود و میامی همچنین اشاره ای نیز به فعالیت های مجلس داشت و یکی از اولویت‌های اصلی کمیسیون اقتصادی را اصلاح طرح نظام بانکداری اسلامی برشمرد و توضیح داد: ۶۰درصد مواد این طرح در کارگروه بانکی به تصویب رسید و امیدواریم تا پایان سال کلیات آن تصویب شود و بانک مرکزی نیز این همکاری را داشت که بعدازآن به‌نظام جامع مالیات کشور شامل مالیات بر ارزش افزود، مالیات بر درآمد و صندوق‌های مکانیزه فروش را موردبررسی قرار دهد.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه مجلس در راستای رای اعتماد به وزیران با دولت اتمام حجت کرد، افزود: رئیس‌جمهور معاونت اقتصادی تشکیل داده که اگر تافته جدا بافته باشد قطعاً مشکلاتی را ایجاد می‌کند ولی اگر ماموریت آن هماهنگی بین حوزه ستاد اقتصادی کشور باشد قطعاً کار بسیار ارزنده‌ای است.

وی همچنین اشاره ای نیز به حوزه اعتبارات پروژه های استان سمنان و شهرستان شاهرود داشت و اضافه کرد: ۱۵ درصد اعتبارات در حوزه استان و ۸۵ درصد آن از منابع ملی تامین می شود و در این راستا تلاش کردیم تا حقوق شاهرود و میامی را وصول کنیم لذا با سوق دادن اعتبارات کلان ملی به سوی استان ها ارقام بودجه در شاهرود ۲.۵ برابر و در میامی سه برابر شد.