جهانگیری: رکود در کشور را قبول ندارم

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در آیین تکریم و معارفه وزیران صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: بخش خصوصی سقف پرداز ندارد و به هر مقدار که می خواهد باید جلو برود، همچنین بخش خصوصی باید چرخ اقتصاد را در دست بگیرد و مهمترین هنر دولت این است که در تصمیم‌گیری‌های خود، بخش خصوصی را مشارکت دهد.

وی ادامه داد: وضعیت اقتصاد در دولت یازدهم رو به بهبود بوده و نگوییم که وضعیت امروز ما نسبت به دیروز بهتر نشده است. ممکن است بعضی جاها مشکلاتی باشد ولی ماشین اقتصاد کشور در مسیر توسعه قرار گرفته و مهم این است که ببینیم بعد از این چه کار باید بکنیم که این توسعه رو به رشد باشد.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: رونق و سرعت تولید داخل کشور باید بیش از این باشد و اینکه بگوییم رکود در کشور است را قبول ندارم.

وی با تأکید بر ضرورت شناسایی بازارهای داخلی و خارجی تصریح کرد: در صنعت کشور باید در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم، چراکه مصرف انرژی ما در همه بخش ها زیاد است و با هیچ جای دنیا قابل مقایسه نیست.

جهانگیری در خاتمه با بیان اینکه نعمت زاده مدیری است که جابجایی برایش عادی است و از این قضیه ناراحت نمی شود، گفت: وی در صنعت ایران کارهای ماندگاری دارد، همچنین شریعتمداری نیز از مدیران با اخلاص، باپشتکار، خوش فکر و با برنامه است که از اول انقلاب نقش مؤثری داشته است.