گزارش تخلفات «کاسپین» به قوه‌قضائیه ارسال شده است

 محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه، 8 شهریور) پارلمان در تذکری، از هیئت‌رئیسه مجلس خواست که نسبت به ارائه گزارش این کمیسیون درباره تخلفات موسسه اعتباری «کاسپین» که می‌بایست به قوه‌قضائیه ارسال می‌شد، اهتمام بیشتری داشته و گزارشی از آن ارائه دهد.

وی با بیان اینکه گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس پیرامون تخلفات موسسه اعتباری کاسپین طبق ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس تصویب شده است، اظهار داشت: هنوز اطلاعی نداریم که آیا این گزارش  به دستگاه قضایی ارسال شده یا خیر؛ انتظار ما این است که هیئت‌رئیسه مجلس گزارشی را در این زمینه ارائه دهد تا تکلیف‌مان روشن شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و در تذکر دیگری نسبت به وضعیت نامناسب پرداخ حقوق بازنشستگان فولاد انتقاد کرد و گفت: در این زمینه بارها به رئیس‌جمهور تذکر داده‌ایم، اما متأسفانه وضعیت حقوق اینها بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت رفاه پاس‌کاری می‌شود.

پورابراهیمی ادامه داد: 85 هزار نفر از بازنشستگان فولاد در سخت‌ترین شرایط کار کرده‌اند، اما وضعیت حقوق‌شان روشن نیست که از هیئت‌رئیسه می‌خواهیم این موضوع را پیگیری و نتیجه را اعلام کند.

به گزارش تسنیم، علی مطهری نایب رئیس مجلس که اداره جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر پورابراهیمی، گفت: گزارش کمیسیون اقتصادی درباره‌ موسسه «کاسپین» و اعمال ماده 236 روز گذشته ارسال شده و مسئول مربوطه هم آقای امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس است، لذا رونوشت را هم برای کمیسیون اقتصادی فرستاده‌اند، شاید به دست شما نرسیده است.

وی درباره وضعیت بازنشستگان فولاد نیز اظهار داشت: هیئت‌رئیسه مجلس حداکثر کاری که می‌تواند بکند این است که این موارد را مکتوب به اطلاع مسئول مربوطه برساند، اگر هم نیازی باشد، در جلسه علنی یا غیرعلنی از مسئولان توضیح بخواهیم، البته این موضوع را در هیئت‌رئیسه مطرح می‌کنیم.