19 میلیون نفر ایرانی در وضعیت بدمسکن هستند

 عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در سلسه نشست های اندیشه و تمدن ایران شهری با اشاره به اینکه تمامی تنش ها و گرفتاری ها در حوزه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی ریشه در قطع تدوام تاریخی دارد، گفت:  مشکلی که درخصوص دلیل توسعه وجود دارد این است که اساس آن بر انقطاع تداوم تاریخی بنا شده، این مسئله تعارضی بوده که در زمان کنونی با آن روبه رو هستیم، بدون شک عمده ناآرامی‌ها و انقلاب‌های امروز جهان در پیرامون ما در رویارویی با انقطاع و جان‌سختی این مسئله بوده که به شدت جهان را آشفته کرده است.

وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: این دو رویا رویی جهان را به شدت نا آرام کرده و با گذشت110 سال از مشروطیت تلاش بسیاری شده که در تمامی حوزه ها اتفاقات رخ دهد که با مقاومت توانستیم در مقابل آن بیاستیم.

وی اظهارداشت: محصول نهایی این مقاومت در حال حاضر کشور ایران با جمعیت 59 میلیون نفری است که متاسفانه 19 میلیون نفر از آن در وضعیت بد زندگی می کنند.

آخوندی با اشاره به اینکه ویران شدن بافت های تاریخی و فرسوده 2 روی سکه هستند که هرکدام یک حقیقت را بیان می کنند و آن چیزی جز تجدد در ایران تاریخی نیست.

وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: در این مفهوم، ایران تاریخی نمی‌تواند خودش را بازآفرینی کند و در نتیجه شاهد ایجاد یک بافت حاشیه‌ایبدون هویت در کنار خود می‌شود.

آخوندی با اشاره به اینکه گریزی از این رویارویی نیست و نمی شود در مورد توسعه تجدید فکر نکرد، افزود: برنامه نوشتن در این خصوص به معنای پاسخ گویی به این گونه مشکلات نیست بلکه به معنای گریز از این بخش است. اقدامی که قطعا برای فرار از پاسخ به این مشکل صورت گرفته و تا کنون نیز بارها در کشور انجام شده است و ما می‌بینیم که نتیجه آن چیزی جز آشفنگی‌های امروز نیست.