افزایش ۲۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران(تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهار شنبه 8 شهریور ماه 96 با افزایش 20 واحدی روی رقم 83 هزار و 272 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 27 واحدی عدد 17 هزار و 895 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 23 واحدی به رقم  91 هزار و 772  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با کاهش 44 واحدی به رقم  58 هزار و 641  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 364 واحدی عدد  179 هزار و 918  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش یک واحدی به رقم 953 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با 41 واحد ، پالایش نفت تهران با 29 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 20واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 87 واحد ، ملی صنایع مس ایران با 29واحد و معدنیو صنعتی گل گهر با 18 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 186 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 767  میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 53 هزار و 387  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن الوند، بانک حکمت ایرانیان حق تقدم خرید سهام آن، آث‌پ، بیمه سینا، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های آسان پرداخت پرشین، سرمایه‌گذاری پردیس، بازرگانی و تولیدی مرجان کار، اوراق اختیار فروش طبعی سرمایه‌گذاری پردیس، داروسازی شهید قاضی و شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، اندکی بیش از 9 میلیون سهم سرمایه گذاری توسعه ملی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

کمتر از 7 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان نیز به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد.

در سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی همچنین امروز 5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 7 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده این سهم همراه شد و در ایران ترانسفو 5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامداران عمده جا به جا شد.

براساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی با معاملات متعادل و به نسبت کم حجم‌تر از روزهای قبل مواجه شد که به نظر می‌رسید، در آخرین روز معاملاتی این هفته لزوم اصلاح قیمت سهام در گروه‌های پیش‌رویی همچون معدنی‌ها و فلزات اساسی اصلی‌ترین عامل تأثیرگذار بر رفتار معامله‌گران بازار سهام بوده است. 

در گروه پالایشی‌ها اما امروز همسو با برخی معاملات دوطرفه سهام در بعضی نمادهای معاملاتی امروز این گروه در محدوده صفر تابلو و در دامنه نوسان مثبت قیمتی رنج شد.

در گروه سیمانی‌ها اما امروز معاملات کد به کد و دوطرفه معامله‌گران اغلب حقیقی و کوتاه مدت نگر باعث شد، تا این گروه با حرکت مثبت در سقف کامل قیمت مواجه شود.

امروز همچنین قطعه سازها نیز همچنان در برخی تک سهم‌ها با صف خرید مواجه بودند هرچند که شناسایی سود کوتاه مدت باعث شد تا برخی نمادها با افزایش عرضه سهام در مقابل تقاضا مواجه باشند.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و به نسبت کم حجم‌تر از روزهای گذشته بود که به نظر می‌رسید لزوم اصلاح قیمت سهام در آخرین روز معاملاتی این هفته اصلی‌ترین متغیر تاثیرگذار بر رفتار معامله‌گران است، بازاری که در انتظار خبرهای 2 روز آینده و تأثیر آن بر بازارهای جهانی به دنبال تنظیم استراتژی سرمایه‌گذاری در هفته آینده هستند.