قیمت طلا افزایش یافت

گمانه زنی ها در خصوص تداوم تنش های ژئوپلتیک موجب شد تا قیمت طلا امروز با افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار فلز زرد افزایش یابد، هرچند که با ترمیم اندک ارزش دلار جلوی افزایش بیشتر قیمت طلا گرفته شد.

برایان لن، مدیر موسسه گلدسیلور سنترال در سنگاپور گفت: «خیلی از مردم همچنان طلا را بازاری امن برای سرمایه گذاری می بینند زیرا ما چیز زیادی در مورد واکنش های کشورهای مختلف به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی نشنیده ایم.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1313 دلار و 10 سنت رسید، اما ازبالاترین رقم بیش از 9 ماه گذشته که روز سه شنبه به ثبت رسید (1325 دلار و 94 سنت) فاصله داشت.

قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز با اندکی تغییر به رقم 1318 دلار و 30 سنت رسید.

دومینیک اشنایدر، تحلیلگر بازار طلا در هنگ کنگ گفت: «آیا ما فکر می کنیم که مسائل ژئوپلتیک تشدید خواهد شد؟ خیر، ما همچنین نظری نداریم. اما در عین حال نیز نمی توانیم این احتمال را از نظر دور بداریم.»

در حالی که نگرانی های سرمایه گذاران در مورد وضعیت در شبه جزیره کره فعلا کاهش یافته، امروز ارزش دلار اندکی ترمیم شد و از پایین ترین رقم 4 ماه و نیم گذشته در برابر ین فاصله گرفت.

ریسک های ژئوپلتیک می تواند موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر طلا و ین ژاپن شود، زیرا این بازارها در هنگامه وضعیت های آشفته سیاسی و مالی، محل امنی برای سرمایه گذاری محسوب می شوند.

کره شمالی امروز اعلام کرد، یک موشک بالستیک میان برد را برای مقابله با رزمایش های نظامی آمریکا و کره جنوبی برگزار کرده است.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت، کشورش اجازه نخواهد داد فعالیت های غیرقانونی کره شمالی ادامه یابد و وقت آن رسیده که پیونگ یانگ بفهمد خود را در معرض چه خطری قرار داده است.