وزیراقتصاد: خصوصی‌سازی واقعی اجرا می‌شود

مسعود کرباسیان امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی، برقی و مخابراتی در استان اصفهان به نقش فناوری اطلاعات در تولید و اشتغال اشاره کرد و اظهار داشت: دولت توسعه الکترونیک را در برنامه دارد و این موضوع در گستره اقتصادی نقش ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: توسعه الکترونیک در مباحث مربوط به صادرات نیز نقش عمده‌ای داشته به گونه‌ای که با توسعه این حوزه فرآیند صادرات از 7 روز به یک روز کاهش پیدا کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: موانع تسهیل اطلاعات از جمله معضلات حوزه اقتصاد به شمار می‌رود، اما توسعه زیربنایی در بخش ارتباطات این مشکلات را تا حدی برطرف کرده است.

وی با اشاره به افتتاح طرح‌های کشاورزی در استان اصفهان گفت: امروز طرح‌های خوبی در زمینه تولید و صرفه جویی در آب افتتاح شد، انجام این طرح‌ها توسط بخش خصوصی نشان دهنده این است که ظرفیت خوبی در استان اصفهان در این حوزه وجود دارد که باید به شکلی جدی‌ مورد استفاده قرار گیرد.

کرباسیان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: نوسانات ارزی، کاهش منابع بانکی، تورم 40 درصدی در دوره‌ای مشکلات اقتصادی کشور به شمار می‌رفتند.

وی ادامه داد: با وجود همه این مشکلات دولت یازدهم تلاش زیادی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور صورت داد، به این ترتیب تورم بالا امروز تک رقمی و نرخ ارز نیز تثبیت شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مثبت شدن تراز تجاری کشور در پایان سال 95، تصریح کرد: دولت یازدهم به دنبال مدیریت کردن بدهی‌هایی بود که سبب ایجاد مشکل برای اقتصاد کشور شده بود، این روند در دولت دوازدهم نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: دولت دوازدهم به دنبال تداوم روند دولت قبل و همچنین حفظ ثبات اقتصادی است، در این راستا خصوصی سازی واقعی اجرا می‌شود؛ علاوه بر این منابع خارجی جذب شده و مدیریت ارزی انجام خواهد شد.

کرباسیان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی رشد تولید و اشتغال را به دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم کاهش سود بانکی خاطرنشان کرد: پول ملی باید تقویت شود، در این راستا سرمایه گذاری‌های خارجی باید تقویت شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در رابطه با درآمد اصفهان در مالیات گفت: اصفهان جزء استان‌های نخست کشور در پرداخت مالیات است اما در دریافت بودجه جایگاه بالایی ندارد، دلیل این موضوع توان پرداخت بالای اصفهان است و در این زمینه میان استان‌ها تفاوتی وجود ندارد.