مرغ باز هم ارزان شد

طی چند ماه اخیر آشفتگی در بازار اقلام پروتئینی به بهانه های مختلف اتفاق افتاد که با نزدیک شدن به آستانه محرم نگرانی هایی مبنی بر تنش قیمت ها در بازار وجود دارد.

براین اساس مسئولان مربوطه در صدد کنترل بازار اقدام به واردات گوشت قرمز و کنترل نرخ جوجه یکروزه کردند که این امر کاهش نرخ مرغ و گوشت در بازار را رقم زد.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی  از ثبات نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 40 تا 41 هزار تومان به مغازه دار و 43 تا 44 هزار تومان به مشتری عرضه می شود.

وی افزود: با توجه به بازگشایی مدارس و دغدغه خانوارها برای خرید لوازم التحریر، بازار گوشت کساد است.

ملکی با اشاره به استمرار رکود حاکم بر بازار بیان کرد: تا اواخرشهریور پیش بینی می شود که اتفاق خاصی در بازار رخ ندهد .

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت گوشت در آستانه محرم را پیش بینی کرد: طبق گفته دامداران، دام زنده به میزان کافی برای عرضه در دامداری ها موجود است اما نمی توان پیش بینی کرد که برای فروش چه نرخی را اعمال می کنند.

به گفته وی نگرانی هایی برای تامین عرضه دام و گوشت مورد نیاز اربعین حسینی در بازار وجود دارد.

مرغ باز هم ارزان شد

 مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی  از کاهش 100 تومانی نرخ مرغ  در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 5 هزار تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 6 هزار و 900 تومان، توزیع درب واحد های صنفی 7 هزا رو 50 و خرده فروشی 7 هزار و 800 تومان است.

به گفته وی نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر 6 هزار و 800 و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ 7 هزار و 800 تومان است.

یوسف خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات افزود: همچنین نرخ هر کیلو سینه با کتف 13 هزار تومان، سینه بدون کتف 14 و فیله مرغ 16 هزار و 500 تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی ادامه داد: طی یک هفته اخیر ازدیاد عرضه و کاهش بیش از حد تقاضا، روند نزولی قیمت مرغ از 8 هزار و 500 به 7 هزار و 800 تومان را رقم زد.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت کنونی بازار بعید است که نوسان خاصی در بازار مرغ در ایام محرم اتفاق افتد.