سه ماه انتظار گندمکاران برای دریافت پول محصول خود/ بی انگیزه شدن با ندادن پول

گروه اقتصادی- شهرام کوسه غراوی نماینده مینودشت و کلاله در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره تولید 360 هزار تنی گندم در استان گلستان در سال گذشته، گفت: امسال هم بیش از یک میلیون 100 هزار تن گندم در استان تولید شد اما متاسفانه گندمکاران با نگرفتن پول خود گله مند هستند.

وی افزود: گندمکاران سه ماه منتظر دریافت پول خود هستند. برخی 50 درصد پول خود را هنوز دریافت نکردند و برخی هم 30 درصد مبلغ خود را.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مراجعات مردمی به دفتر کار در حوزه انتخابیه اش گفت: برخی از گندمکاران با دریافت وام، محصول خود را تولید کردند و در حال حاضر بدهکارند و باید وام را برگردانند.

کوسه غراوی افزود: برخی هم با فروش گندم قصد برگزاری مراسم جشن ازدواج فرزندان خود را داشتند که در حال حاضر با ندادن پول به آنها، به مشکلات عدیده برخوردند.

وی تصریح کرد: گندمکاران، محصول خود را تحویل دولت دادند و در انتظار پول هستند اما با گذشته سه ماه هنوز انتظار آنها به اتمام نرسیده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به رایزنی های خود با مسئولین تصریح کرد: اینجانب با محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، سیف رئیس کل بانک مرکزی و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی برای پرداخت پول گندمکاران صحبت کردم.

کوسه غراوی افزود: به مسئولین تاکید کردم که دیر پرداخت کردن پول گندمکاران باعث شده تا انگیزه لازم برای تولید نداشته باشند.

وی افزود: مسئولین قول دادند تا پول گندمکاران در روزهای آینده و در نهایت تا پایان شهریور ماه پرداخت شود.

نماینده مینودشت و کلاله در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه اینجانب پیگیر این مشکل شدم تا پول گندمکاران پرداخت شود، افزود: اینجانب در صحن مجلس به وزیر جهاد کشاورزی تذکر دادم و خواستار رسیدگی به مشکلات گندمکاران شدم.

کوسه غراوی خطاب به رئیس جمهور افزود: توصیه ما این است که برای ایجاد انگیزه بیشتر برای تولید داخلی، باید پول گندمکاران به موقع پرداخت شود و تعلل در این زمینه به ضرر اقتصاد ملی است.