افت بیش از 5 دلاری قیمت طلا

با تقویت ارزش دلار و اوراق قرضه، ارزش طلا در معاملات امروز به کمترین میزان در 2 هفته گذشته رسید؛ این درحالی است که چشم‌انداز سیاست پولی در آمریکا در آستانه نشست فدرال رزرو بر قیمت این فلز گران بها نیز تاثیر گذاشته است.

هر اونس طلا با 5.43 دلار کاهش 1314.76 دلار فروخته شد که کمترین قیمت از 31 آگوست به شمار می‌رود.

بارناباس گان، تحلیلگر اُسی بی‌سی در این رابطه گفت: «اشتها برای ریسک کردن بیشتر، قیمت طلا را در فضای غبارآلودی نگاه داشته است.»

ارزش سهام‌های آسیایی امروز به بالاترین قیمت در 10 سال گذشته رسید و ارزش دلار در برابر ین در اطراف بیشترین رقم در 8 هفته گذشته در نوسان است.

نشست دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو امروز آغاز می‌شود و به دقت توسط بازارها رصد خواهد شد چراکه انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا، درحالی‌که نرخ بهره را با هدف عادی سازی سیاست پولی این بانک، بدون تغییر نگه داشته است، طرح‌های کاهش ترازنامه اش را اعلام کند.   

دنیل هاینس، تحلیلگر بانک ای‌ان زد در یادداشتی نوشت: «با توجه به از بین رفتن خطرهای ژئوپلتیکی و تمرکز بر احتمال افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی، قیمت طلا همچنین تحت فشار فروش قرار می‌گیرد.»

قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا حساس است زیرا هزینه نگهداری این فلز گران‌بها را بالا می‌برد. درعین حال، با این کار، ارزش دلار نیز بالا می رود.