دنیای اقتصاد: افتوخیز قیمتها در بازار خودرو کشور این هفته نیز ادامه یافت و علاوه بر محصولات داخلی، وارداتیها و مونتاژیها نیز در چند مورد تغییرات قیمتی را تجربه کردند.

در بین خودروهای داخلی، پژو ۲۰۶،۲۰۷، گرندویتارا و مگان محسوس‌ترین تغییرات قیمتی را به خود دیدند و از جمع وارداتی‌ها نیز لکسوس RX بیشترین تغییر را در هفته جاری داشت.

این محصول طی هفته جاری سه میلیون تومان ارزان شد و قیمت آن به ۱۴۷ میلیون تومان رسید. در جمع خودروهای مونتاژی نیز، قیمت مزدا۳ جدید یک میلیون تومان صعود کرد و به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

کاهش و افزایش قیمت برای ۲۰۶ و ۲۰۷

آن طور که نمایشگاهداران خودرو پایتخت می‌گویند، این هفته خانواده پژو ۲۰۶ باز هم با افت و خیز قیمتی روبه‌رو شدند و فقط مدل V۹ بود که روزهای باثباتی را پشت سر گذاشت.

به گفته آنها، در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ قیمتی برابر با ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد، که این موضوع از افزایش قیمت ۶۰۰ هزار تومانی تیپ ۵ حکایت دارد.

همچنین تیپ ۲ نیز با افزایشی ۵۰ هزار تومانی، هم‌اکنون ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. این دو مدل ۲۰۶ در حالی گران شده‌اند که تیپ ۶ افتی ۲۰۰ هزار تومانی را به خود دید و قیمت آن به ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

در میان مدل‌های صندوقدار ۲۰۶ نیز هم‌اکنون V۹ با همان قیمت ۲۲ میلیون تومان خود به فروش می‌رسد و V۲۰ هم ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. از ۲۰۶ که بگذریم، این هفته پژو ۲۰۷آی نیز دچار تغییرات قیمتی شد.

به گفته فعالان بازار، مدل دنده‌ای «۲۰۷ آی» حدود ۵۰۰ هزار تومان افت کرد و به ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافت. همچنین ۲۰۷ اتومات نیز با افت قیمتی ۴۰۰ هزار تومانی، ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

در میان دیگر مدل های پژو در ایران، هم اکنون ۴۰۵ بنزینی SLX قیمتی برابر با ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دارد و نوع دوگانه سوز آن نیز ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

همچنین پژوپارس معمولی بنزینی ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و پارس دوگانه سوز هم ۳۰۰ هزار تومان گرانتر خرید و فروش می‌شود. آن طور که نمایشگاهداران خودرو پایتخت می‌گویند، پارس ELX نیز که زمانی قیمتی حدود ۲۳ میلیون تومان داشت، هم‌اکنون ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

اما دیگر محصول ایران خودرو یعنی سمند LX مالتی پلاکس نیز این هفته تغییر قیمت خاصی را تجربه نکرد، به نحوی که ۱۵ میلیون تومان خرید و فروش شد. سورن ELX نیز با همان قیمت ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خود به فروش رسید.

افت و خیز ویتارا

دیگر ایران خودرویی بازار که این هفته با نوسان قیمت روبه‌رو شد، سوزوکی گرندویتارا بود. این محصول در مدل کلاس ۸ و اتومات خود با۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت مواجه شد، به نحوی که هم اکنون ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. البته ویتارای کلاس ۵ اتومات مسیری عکس را طی کرد و ۵۰۰ هزار تومان ارزان شد، به نحوی که هم‌اکنون ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

مگان ارزان شد

اما نگاهی به محصولات سایپا و پارس خودرو بیندازیم. در این بین، مگان با افت قیمتی ۲۰۰ هزار تومانی روبه‌رو شد و ۳۶ میلیون تومان به فروش رسید. تندر - ۹۰ مدل E۲ نیز با افزایش قیمتی کم، ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد و ماکسیما هم بدون تغییر قیمت خاصی، ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در مدل اتومات به فروش رفت.

همچنین پراید ۱۳۲ و مروارید نیز به ترتیب هشت میلیون و ۹۰۰ و ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسیدند. به گفته فعالان بازار، نیسان قشقایی هم که تقریبا نایاب است، یک میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و هم‌اکنون ۶۴ میلیون تومان قیمت دارد.

ریو نیز کماکان با همان قیمت ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خود خرید و فروش می‌شود. از بازار مورانو نیز خبر می‌رسد که به قیمت این محصول هم دو میلیون تومان اضافه شده و هم اکنون ۱۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت برخی خودروهای وارداتی