مقایسه کیا سراتو و رنو سیمبل+تصاویر

بخش قابل توجهی از افراد که در شهرهای بزرگ و پرجمعیت زندگی می کنند به دنبال خودروهای سدان جمع و جور می روند که از لحاظ قیمتی، مناسب و در جایگاه کیفی مطلوبی قرار داشته باشد؛ اگر در محدوده  زیر 100 میلیون تومان برای خرید ماشین بودجه داشته باشید سراتو و سیمبل از جمله گزینه های موجود در بازار ایران هستند.

ویژگی های کیا سراتو

کمپانی کیا، سراتو را 14 سال پیش برای نخستین بار در کره معرفی نمود، پلت‌فرم این خودرو با هیوندایی النترای XD مشترک بوده همچنین بین سال‌های 2008 تا 2013 نسل دوم سراتو در جهان خودنمایی کرد و اینک بسیاری از بازارهای جهان مانند استرالیا، ایران، برزیل، آفریقای جنوبی با همان نام قدیمی سراتو احیایش کرده‌اند؛ نسل سوم این خودرو از سال 2013 در کره به مسیرخود ادامه داد ،سراتو در بازار داخلی با موتورهای 1.6 و 2 لیتری در دو مدل معمولی و آپشنال موجود است.

سراتو کره ای با پیشرانه 4 سیلندری 16 سوپاپه 2 لیتری قدرت 156 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه و گشتاور 194 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه را تولید می کند؛ گیربکس 6 سرعته این خودرو سبب شده تا این سدان شهری برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر از حالت سکون 10.5 ثانیه زمان صرف کند حداکثر سرعت این موتور 190 کیلومتر در ساعت است.

مقایسه کیا سراتو و رنو سیمبل+تصاویر

حجم باک سراتو 52 لیتر بوده که مصرف سوخت داخل شهر این خودرو با این پیشرانه 2 لیتری در هر 100 کیلومتر 9 لیتر، در خارج شهر 6.5 لیتر و به صورت ترکیبی 7.7 لیتر است.

خودروی مورد نظر حدود 1310 کیلوگرم وزن، 4530 طول و 1775 عرض داشته و فاصله محوری این خودرو 2560 بوده که این ویژگی ها سراتو را در شمار یک سدان خانوادگی قرار می‌دهد.

کابین با یک صفحه نمایشگر لمسی چند منظوره با قابلیت اتصال به GPS و حسگرهای پارک عقب خودرو طراحی شده همچنین ادوات و دکمه های لازم برای تنظیم تهویه مطبوع خودرو در زیر این صفحه نمایش طراحی شده است.

بهره گیری از چرم در صندلی ها و فرمان و پارچه در پوشش پنل درها ( رو دری ) از جمله مشخصات فضای داخلی این خودرو است ؛در سراتو فرمان قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و در پشت فرمان نیز اهرم تغییر دنده تعبیه شده است.

سیستم پخش MP3 با پورت‌های وروی USB، AUX و IPOD در کنار 6 خروجی پخش صدا از جمله ویژگی های کابین سراتو بوده است.

مقایسه کیا سراتو و رنو سیمبل+تصاویر

به طورکلی تجهیزات کیا سراتو شامل فرمان هیدرولیک، کلیدهای کنترلی روی فرمان، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، شیشه‌های بالابر برقی، آینه‌های جانبی برقی مجهز به چراغ راهنما، چراغ هشدار دهنده عیب موتور، کروز کنترل، غربیلک فرمان و دسته دنده چرمی، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع خودکار، رینگ 16 اینچی آلومینیومی می شود.

از جمله سیستم های ترمز و کنترل پایداری این خودرو می توان به ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه‌ایABS – EBD اشاره کرد.

ویژگی های رنو سیمبل

کمپانی فرانسوی رنو نخستین نسل از سیمبل را در سال 1999 عرضه کرد؛ سیمبل در ادامه راه و در نسل سوم، جایگزین رنو تندر 90 شد، در بازارهای خارجی این سدان کوچک فرانسوی را با نام داچیا لوگان می شناسند. رنو سیمبل دارای پیشرانه های مختلفی از جمله 1.2 و 1.4 لیتری بوده که در بازار داخلی با پیشرانه 1.6 لیتری عرضه شده است؛ سیمبل هم در کشورهایی همچون ترکیه و برزیل عرضه می شود.

رنو سیمبل در نوع فول به سیستم تهویه اتوماتیکی مجهز بوده که می توان از هر سه زاویه به طور هم زمان میزان پرتاب باد را تنظیم کرد همچنین این خودرو در نسخه های متوسط و فول به کروز کنترل مجهز است ؛امکانات دیگری چون شیشه ها و آینه های برقی، دی لایت، مانیتور، دوربین عقب، نویگیشن فعال، پخش DVD، بلوتوث پشت فرمان، تنظیم سیستم صوتی پشت فرمان، تنطیم ارتفاع چراغ، طراحی داخلی دو رنگ با تزیینات پیانویی، صندلی های تاشونده عقب به صورت 60:40، کامپیوتر سفردر این سدان شهری وجود دارد.

مقایسه کیا سراتو و رنو سیمبل+تصاویر

سیمبل با دو کیسه هوا و ترمز ABS، EBD و اضطراری عرضه شده و با پلتفرم مشترک M0 در دو کلاس تست تصادف Euro Ncap، چهار ستاره ایمنی را دریافت کند.

موتور 4 سیلندری 1.6 لیتری 16 سوپاپه سدان فرانسوی 105 اسب بخار قدرت در 5750 دور در دقیقه و 145 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه تولید می کند؛ شتاب اولیه جعبه دنده 4 سرعته این خودرو 10.1 ثانیه زمان برده و حداکثر سرعت این پیشرانه 175 کیلومتر در ساعت است.

با توجه به باک 50 لیتری و وزن 1081 کیلوگرمی این خودرو و پیشرانه 1.6 لیتری مصرف سوخت ترکیبی این خودروی فرانسوی 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر است.

مقایسه کیا سراتو و رنو سیمبل+تصاویر

روکش داشبورد از دو رنگ بوده مانند دیگر طراحی های ساده خودروهای رنو این خودرو هم از طراحی خاص و لوکسی برخوردار نبوده به همین علت ، نباید انتظار دکمه های زیادی روی داشبورد سیمبل را داشته باشید اما یک نمایشگر 7 اینچی مجهز به سیستم مسیر یاب در این خودرو تعبیه شده البته لازم به ذکر است که با جمع کردن صندلی های ردیف آخر ، فضای صندوق عقب به 1257 لیتر می رسد . در حالت استاندارد ، صندوق عقب ، فضایی برابر 510 لیتر برای قرار دادن وسایل در اختیارتان قرار می دهد .

امکانات سیمبل کیسه هوای جانبی و جلو بوده و مانند اکثر خودروها به سیستم ترمز ضدقفل ABS و EBD مجهز است سیستم کنترل پایداری نیز از دیگر ویژگی های این خودرو است.