مسکن مهرهای با پیشرفت زیر ۳۰ درصد کنار گذاشته می‌شوند

حمیدرضا عظیمیان با اشاره به دستور رییس‌جمهوری مبنی بربسته شدن پرونده مسکن مهر تا پایان سال‌جاری، اظهار کرد:‌ سازمان ملی زمین و مسکن به‌عنوان متولی واحدهای مسکن مهر شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت، اقدام به تکمیل واحدها کرد که  از مجموع یک میلیون و 202 هزار و 947 واحد، 989 هزار و 539 واحد (82 درصد) افتتاح شده است.

وی با اشاره به مصوبه 700 میلیارد تومانی دولت برای خدمات روبنایی پروژه‌های مسکن مهر افزود: 400 میلیارد تومان از این مبلغ سهم سازمان ملی زمین‌و‌مسکن بوده آنرا در تکمیل خدمات روبنایی تخصیص می‌دهد.

وی با بیان این‌که 54 هزار و 613 واحد نیز آماده افتتاح است،‌ تصریح کرد: مسکن‌های مهر مشکل‌دار 85368 واحد است که از این تعداد 56315 واحد فاقد متقاضی است. 19هزار و 26 واحد دارای متقاضی زیر 30 درصد-پیشرفت فیزیکی- و 10هزار و 27 واحد نیز دارای مشکلات حقوقی هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که با کمیته امداد امام‌خمینی و بنیاد مسکن در حال رایزنی هستیم تا مسکن‌های‌مهر فاقد متقاضی را برای خانواده‌های دومعلول و یا افرادی که واجد شرایط دریافت مسکن اجتماعی هستند اختصاص دهیم، اظهار کرد:‌ آمادگی داریم این واحدها را به صورت تفاهمات و توافقاتی دو جانبه در اختیار کمیته امداد و یا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای طرح مسکن اجتماعی قرار دهد.

عظیمیان تاکید کرد: مقرر شده تا واحدهای مسکن مهری را که در مراجع قضایی بوده و آنهایی که پیشرفت‌ فیزیکی زیر 30 درصد دارند کنار گذاشته شود.