به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی، در جمع مسئولین و اعضای بسیج وزارت کشور با اشاره به مطلبی که روزنامه کیهان در سرمقاله روز گذشته خود مبنی بر امتیازات ایران به کشور قطر درج کرده بود، گفتند: مسئله ای که باعث تأثر بنده شد و تصمیم گرفتم با بسیجیان کشور آن در میان بگذارم این است که به تازگی مسئولین کشور به قطر امتیازاتی داده اند که بر خلاف اهداف انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل است.

ایشان خطاب به بسیجیان سراسر کشور بیان داشتند: بسیجیان باید نسبت به این گونه مسائل حساسیت جدی نشان دهند و نگذارند در شرایطی که همه کشورهای اسلامی در حال انقلاب و خیزش علیه اسرائیل، آمریکا و استکبار هستند، به عمال اسرائیلی و آمریکایی مانند امیر قطر این گونه امتیاز دهند.

معظم له تصریح کردند: به تازگی مسئولین کشور به قطری ها امتیازات مختلفی دادند که از جمله آنها جواز عبور هوایی ۷۵ درصدی و همین طور امتیازات دیگری که در سرمقاله روز گذشته کیهان به آن اشاره شده است، بنده به صراحت می گویم درست است که ما با همسایگان خود سر جنگ نداریم، ولی نباید امتیازاتی به آنها بدهیم که با اهداف نظام و انقلاب منافات داشته باشد.

معظم له گفتند: این رفتار مسئولین، دهن کجی به امام راحل، آرمان های نظام و انقلاب، مردم مظلوم فلسطین، شیعیان قطر، بیداری های اسلامی در جهان اسلام و حتی به جنبش وال استریت است، در شرایطی که همه دنیا بر ضد اسرائیل و آمریکا قیام کرده و علیه آنها شعار داده و پرچمشان را می سوزانند، معنا ندارد، مسئولین نظام با عمال آنها این چنین ارتباطی دارند و به آنها امتیاز می دهند.

ایشان با تاکید بر این که انقلاب اسلامی با هیچ کسی عقد اخوت نبسته است، اظهارداشتند: ما نیز با کسی صیغه اخوت نخوانده ایم، انقلاب با کسی که در برابر موازین و اهداف امام ایستادگی می کند، شوخی ندارد و هرکسی که با انقلاب نامحرم باشد، هرگز محرم ما نخواهد بود.

معظم له گفتند: امیر قطر چندی پیش به ایران آمده بود تا مسئولین را متقاعد کند از سوریه حمایت نکنند؛ در حالی که سوریه با ایران و حزب الله ارتباط خوبی دارد و در برابر اسرائیل و آمریکا ایستاده است؛ چرا باید به امیر قطر چنین امتیازاتی داد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان یادآور شدند: انقلاب نعمت بزرگی است که نگهداری آن از به وجود آوردنش سخت تر است و این وظیفه خطیر بر دوش بسیج و بسیجیان است، بنده نیز خودم بسیجی هستم و در خدمت بسیجیان کشور می باشم.