ششمین تغییر قیمت مزدا3 در طول دو سال اخیر!

 نسل دوم مزدا 3 که تقریباً هم‌زمان با ورود به بازارهای جهانی در سال 89 وارد بازار ایران شد، در ایران با نام مزدا 3 جدید شناخته می‌شود. مزدا 3 مونتاژ بهمن موتور که حالا گرد و غبار پیری بر سر و رویش نشسته، پسرش را با عنوان جایگزینش در بازارهای جهانی پیش روی خود می‌بیند.

با آغاز مجدد تولید این خودرو از اواخر سال 1394 پس از وقفه دو سه ساله به دلیل تحریم و عدم ورود قطعات، همچنان وعده‌های تولید نسل جدید مزدا 3 توسط گروه بهمن موتور که سابقه همکاری دیرینه با مزدای ژاپن دارد، محقق نشده و مردم ایران همچنان نسل دوم مزدا3 را به عنوان مزدا 3 جدید می‌شناسند.

باز هم مزدا 3 باز هم افزایش قیمت/ این ژاپنی پرحاشیه بازار!

 

مشخصات فنی

مزدا 3 به اصطلاح جدید، دارای موتور 4 سیلندر 2 لیتری با توان 147 اسب بخار و گشتاور 187 نیوتون متر در دقیقه است که از گیربکس خودکار 5 سرعته تیپ ترونیک (قابلیت تعویض دستی) بهره می‌برد و به کمک شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان، حالت صندلی‌ها و نوع طراحی ظاهر و کابین، حس سواری اسپرت را بیش از سایر هم کلاسان خود در بازارهای جهانی به سرنشینان القاء می‌کند.

باز هم مزدا 3 باز هم افزایش قیمت!

 

ششمین تغییر قیمت مزدا3 در طول دو سال اخیر!

بگذریم، قیمت مزدا3 در دو سال اخیر بارها و بارها دست‌خوش تغییر و افزایش شده تا جایی که در جدیدترین اطلاعیه فروش بهمن موتور که روز پنجشنبه 30 شهریور 96 روی سایت شرکت قرار گرفت، قیمت مزدا3، 121 میلیون و 116 هزار تومان اعلام شد. بد نیست بدانید این خودرو ابتدای امسال نیز با افزایش قیمت 118 میلیون و 60 هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود.

 

اما از بازار آزاد خبر می‌رسد مزدا3 که قیمت کارخانه و بازارش را بسیار نزدیک به هم می‌بیند، با افزایش این قیمت تغییر قیمت آن‌چنانی نداشته و برخی از مالکان نمونه‌های صفر کیلومتر این خودرو را در مرز 120 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند. به نظر می‌رسد اگر قیمت کارخانه‌ای این ژاپنی خوش مشرب مشابه در همان محدوده 105 میلیونی نوروز 95 باقی می‌ماند در بازار نیز با اقبال بیشتری رو به رو می‌شد.