پرداخت وام ٤٢٤ میلیارد تومانی!

محمد رضا مس فروش، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران در حاشیه جلسه استانداری با روسای بانک‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دومین جلسه اعتباری استانداری تهران با بانک‌ها در حالی برگزار شد که عملکرد بانک‌ها در سال ٩٥ و شش ماه سال جاری مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: در سال ٩٦ در مدت شش ماه، ١٠٢ جلسه با روسای بانک‌ها برگزار کردیم در حالی که در سال گذشته ٢٩٨ جلسه برگزار شد و البته مصوبات این جلسات در سال جاری رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت بیان کرد: در سال جاری از میان ٤٦٧ مصوبه، ٣٠٦ مورد اجرایی شد.

مس فروش بیان کرد:بانک‌ها با ٢ هزار و ٤٥٨ مورد مشکل مواجه بودند که فراوانی آن در مشکل سیستم بانکی هزار و ١٠٨ مورد، تامین اجتماعی ٥٤٠ مورد  و مالیاتی٤٧٨ مورد بوده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه در بخش صنعت به ترتیب بانک‌های صادرات، ملی، صنعت و معدن عملکرد بهتری داشتند، افزود: در بخش کشاورزی بانک کشاورزی عملکرد خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه در سال ٩٥ در مجموع برای احیای واحد‌های صنعتی هزار و ١٦٧ مورد وام پرداخت شده که در مجموع رقمی معادل١٤٤٢ میلیارد تومان بوده است، ادامه داد:در شش ماه سال جاری ٥٠٢ مورد پرداختی انجام شده که در مجموع این تعداد وام رقمی بالغ بر ٤٠٠ میلیارد تومان وام برآورد شده است.

وی افزود: بعضی از بانکها در خصوص پرداخت وام عملکرد ضعیف تری داشتند که این به دلیل  اعتبار کم بانک‌ها است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت در پایان گفت: قرار است  امسال در پرداخت وام از رقم  ٢ هزار ٥٠٠ میلیارد تومان  عبور کنیم.