تفاهمنامه مطالعاتی میادین سپهر و جفیر امضا شد

 شرکت ملی نفت ایران و شرکت دانا انرژی، صبح امروز با هدف مطالعه توسعه میدان های سپهر و جفیر در سالن جلسات هیأت مدیره، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

میدان نفتی سپهر از میدان های نفتی غرب کارون است که ذخایر نفت درجای آن در حدود 2 میلیارد بشکه و میزان نفت قابل استحصال آن در حدود 200 تا 300 میلیون بشکه تخمین زده می شود.

بر اساس این گزارش طرح مطالعاتی توسعه میدان سپهر 13 بهمن ماه 1395 به شرکت گسترش انرژی پاسارگاد، 30 فرودین ماه 1396 به شرکت سرمایه گذاری غدیر و 19 اردیبهشت ماه در حاشیه آخرین روز از بیست و دومین نمایشگاه صنعت نفت به شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک) سپرده شده است.

میدان نفتی جفیر در جنوب غربی کشور و در 50 کیلومتری شهر اهواز قرار دارد. این میدان در مجاورت میدان های آزادگان، یادآوران و آب تیمور واقع شده است. در سال 1354 تا 1357 چهارحلقه چاه در این میدان حفاری شده و تاکنون سه مخزن که به ترتیب عمق عبارتند از ایلام، سروک و گدوان در این میدان شناسایی شده است.

پیش از این تفاهمنامه همکاری مطالعاتی برای توسعه میدان جفیر 13 بهمن ماه 1395 با شرکت گسترش انرژی پاسارگاد و 30 فروردین ماه 1396 با شرکت سرمایه گذاری غدیر منعقد شده است.