آخرین وضع برداشت زعفران در کشور

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران، از برداشت نوبرانه زعفران خبر داد و گفت: برداشت رسمی این محصول از اوایل آبان ماه در کشور آغاز خواهد شد.

به گفته وی حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ  3 میلیون و 800 و حداکثر 5 میلیون و 200 هزار تومان است.

حسینی ادامه داد: نرخ زعفران در یک ماه اخیر به سبب کاهش عرضه با افزایش جزیی در بازار روبرو شد که با نزدیک شدن به فصل برداشت ، دوباره به قیمت سابق خود بازگشت.

وی نرخ زعفران در روزهای آتی را پیش بینی کرد و افزود: تا ورود انبوه زعفران نو به بازار نمی توان پیش بینی دقیقی از روند قیمت محصول در بازار داشت.

به گفته این مقام مسوول زعفران کاران با توجه به بارش‌های مناسب اواخر سال گذشته و فرودین ماه امسال به روند افزایش تولید امیدوار هستند.

عضو شورای ملی زعفران از  خبر داد و گفت: براساس آمار وزارت جهاد کشاورزی مجموع سطح زیر کشت زعفران در دو استان خراسان رضوی و جنوبی 100 هزار هکتار برآورد شده که با این وجود پیش بینی می شود که تولید به رقم 400 هزارتن برسد، در غیر این صورت باید دلایل کاهش تولید را از وزارت جهاد سوال کرد.

حسینی درباره آخرین وضع عرضه و تقاضای زعفران در بازار تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل برداشت تقاضای چندانی در بازار داخلی و خارجی وجود ندارد چرا که خریداران منتظر ورود محصول نو به بازار هستند که پیش بینی می شود از اوایل آبان ماه روانه مغازه ها شود.