رنو نیمی از محصولات خود را برقی یا هیبریدی می‌کند

شرکت خودرو ساز فرانسوی رنو اعلام کرد، قصد دارد درآمد سالانه خود را به ۷۰ میلیارد یورو معادل ۸۲.۲ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۲ میلادی افزایش دهد؛ این درحالی است که درآمد این شرکت در سال گذشته میلادی ۵۱ میلیارد یورو ثبت شده است.

از جمله اهداف شرکت رنو فروش دوبرابر محصولات خود در بازارهای سنتی خارجی خود در اروپا و بویژه روسیه و چین است.

در همین حال یکی دیگر از اهداف این شرکت فرانسوی همکاری با شرکت خودروسازی «نیسان» و «میتسوبیشی» ژاپن است و به گفته مقامات رنو، اجرا اهداف تعیین شده بستگی به پس انداز رنو بوسیله اشتراک گذاشتن پلت فورم ها و توسعه حوزه کاری از طریق همکاری با «نیسان» و «میتسوبیشی» است.

همچنین «کارلوس گوسن» مدیر عامل رنو گفت: شرکت رنو در حال هدف گذاری برای فروش سالانه بیش از ۵ میلیون خودرو تا سال ۲۰۲۲ میلادی است و مجموع فروش رنو در سال گذشته میلادی ۳.۲ میلیون دستگاه ثبت شده است.

«گوسن» تصریح کرد، از آنجایی که قوانین سف و سختی برای خودروهایی که دارای موتورهای احتراقی هستند از طریق رگولاتورها وضع شده است، به دنبال تبدیل رنو به عنوان بازیگر اصلی در بازار انبوه خودروهای برقی و خودران هستیم.

وی در ادامه گفت: مطمئن هستم که می توانیم به این مهم دست پیدا کنیم و چالش ها را در این راه به فرصت های مهم تجاری برای رنو تبدیل می کنیم.

مدیر عامل رنو اظهار داشت: متعهد به تولید ۸ مدل از خودروهای کاملا برقی و ۱۲ مدل خودروی هیبریدی (۲ گانه سوز) تا سال ۲۰۲۲ میلادی هستیم؛ این درحالی است که مجموع خودروهای فروخته شده رنو شامل ۱۹ مدل از اتومبیل های دیزلی و بنزینی است.

بر همین اساس شرکت رونو قصد دارد، سالانه ۲ میلیون خودرو در خارج از اروپا تولید کند؛ در حالیکه این رقم برای سال ۲۰۱۶ میلادی ۷۵۰ هزار دستگاه گزارش شده است.  

بر پایه این گزارش، شرکت رنو تا ۵ سال آینده ۱۳ هزار نیروی جدید را برای پیشبرد اهداف خود استخدام خواهد کرد.