درخواست آخوندی از کره ای ها برای ساخت شهر هوشمند

عباس آخوندی در نشست خبری مشترک با همتای کره ای خود اظهار داشت: وزارت زمین، امور زیربنایی و حمل‌ونقل کره جنوبی به لحاظ ساختاری شباهت بسیار زیادی به وزارت راه و شهرسازی ایران دارد؛ زیرا هر دو وزارتخانه به مسائل مربوط به حمل‌ونقل و مسکن به‌طور هم‌زمان می‌پردازند.

وی افزود: امروز در زمینه‌های مختلف حمل‌ونقل ریلی، هوایی، زمینی و حوزه مسکن‌وشهرسازی گفت‌وگو و در نتیجه آن توافق شد کمیته همکاری مشترک بین دو وزارتخانه تشکیل شود تا تصمیم‌گیری در مورد پروژه‌های فی‌مابین با سرعت بیشتری انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به مذاکرات طرفین در حوزه حمل‌ونقل و شهرسازی گفت: در حوزه ریلی ساخت و توسعه راه‌آهن اصفهان- اهواز، خرید ریل‌باس و سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های ایران مورد گفت وگو میان طرفین قرار گرفت و در حوزه شهرسازی نیز مبحث شهرهای هوشمند مورد مذاکره قرار گفت.

آخوندی یادآور شد: امیدواریم قبل از کمیسیون مشترک پیش رو که قبل از ۲۴ آبان ماه در کره جنوبی برگزار می‌شود، کمیته همکاری‌های دوجانبه تشکیل شود.

در ادامه کیم هیون می وزیر زمین، امور زیربنایی و حمل‌ونقل کره جنوبی نیز بیان داشت: از گفت وگو با وزیر راه و شهرسازی ایران در مورد مسکن، شهرسازی، راه‌سازی و ریل‌سازی ابراز خرسندی می‌کنم. طبق ارزیابی‌های ایشان شرکت‌های کره‌ای در اقتصاد ایران نقش بزرگی ایفا کرده‌اند.

وی با اشاره به مذاکرات انجام‌شده در خصوص شهرسازی، زیرساخت، ترانزیت و لجستیک خاطرنشان کرد: در پایان مذاکرات امروز مقرر شد، کمیته عملیاتی در سطح معاون وزرای دو کشور در سئول برگزار شود و امیدوارم حمایت و توجه دولت و ملت ایران برای ادامه همکاری‌های دو کشور ادامه یابد.

وزیر زمین، امور زیربنایی و حمل‌ونقل کره جنوبی در پایان یادآور شد: در آبان ماه و هم‌زمان با برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و کمیته عملیاتی در خصوص ابعاد سرمایه‌گذاری در ایران بحث و گفت وگو خواهد شد.