دستگاه‌های چینی به مراکز معاینه فنی خودروها رسید

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در برخی از مراکز معاینه فنی خودرو از دستگاه‌های چینی برای تست و آزمایش فنی خودرو‌ها استفاده می‌شود، گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، استفاده از دستگاه‌های خارجی در این‌گونه مراکز جای سئوال دارد.

وی با تاکید بر اینکه براساس قانون نباید کالا‌هایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود از خارج وارد کشور شود، ادامه داد: برای اشتغال‌زایی بهتر است از تکنولوژی و دستگاه‌های تولید داخل کشور در این مراکز استفاده شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس متذکر شد: متاسفانه در موضوع واردات دچار خطای استراتژیک و نابخشودنی در مدیریت فعلی کشور هستیم که این موضوع به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی ضربه وارد می‌کند.

رنجبرزاده تصریح کرد: در صورتی هم که دستگاه تولید داخلی برای تست و آزمایش فنی اتومبیل‌ها وجود ندارد، بهتر است دستگاه‌های با کیفیت و استاندارد برای این کار وارد کشور شود.

وی با بیان اینکه آلودگی محیط زیست یکی از مشکلاتی است که کشور با آن روبروست، گفت: آلودگی خودرو‌ها آثار زیان‌بار محیط زیستی دارد، لذا انتظار می‌رود در این مراکز از دستگاه‌های مجهزی استفاده شود که کوچک‌ترین نگرانی در ارزیابی اتومبیل‌ها  وجود نداشته باشد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با اشاره به اینکه اغلب در مراکز مذکور از دستگاه‌های نا‌مناسب استفاده می‌شود، گفت: نظارت چندان دقیقی برای معاینات خودرو‌ها وجود ندارد که این موضوع اثر زیان‌باری بر محیط و هوای شهر‌ها و در نهایت بر سلامتی شهروندان دارد.

رنجبرزاده با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی باید بر واردات این دستگاه‌ها که با محیط زیست و سلامت مردم در ارتباط است، دقت بیشتری کنند، گفت: سازمان استاندارد باید به این موضوع ورود جدی کند تا ما شاهد واردات کالا‌ها و دستگاه‌های بی‌کیفیت و با دقت پایین نباشیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه استفاده از دستگاه‌های بی‌کیفیت قطعاً به محیط زیست و سلامت مردم لطمه می‌زند، گفت: در صورت ادامه این روند قطعا مجلس به این مسئله ورود و برخورد خواهد کرد.