مرغ گران می شود؟

مهدی یوسف خانی رییس اتحادیه پرنده و ماهی ، از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 400، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 5 هزار و 650 ، توزیع درب واحد های صنفی 5 هزار و 800 و خرده فروشی 6 هزار و 400 تومان است.

 به گفته وی نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر 5 هزار و 400 و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ 6 هزار و 400 تومان است.

 یوسف خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات افزود: همچنین نرخ هر کیلو سینه مرغ با کتف 11 هزار ، سینه بدون کتف 12 و فیله مرغ 14 هزار تومان است.

 رییس اتحادیه پرنده و ماهی کاهش شدید تقاضا در برابر ازدیاد عرضه را دلیل اصلی کاهش هزار و 500 تومانی قیمت مرغ طی سه هفته اخیر اعلام کرد.

 وی قیمت مرغ در روزهای آتی را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به افزایش تقاضا در روزهای پایانی ماه پیش بینی می شود که قیمت  هر کیلو مرغ از امشب 500 تومان افزایش یابد و در روزهای آتی به نرخ واقعی خود برسد.

 رییس اتحادیه پرنده و ماهی در پاسخ به این سوال که خرید مرغ مازاد مرغداران از سوی شرکت پشتیبانی بر روند قیمت ها در بازار تاثیر گذاشت، تصریح کرد: با توجه به شرایط خرید شرکت پشتیبانی امور دام، مرغداران راغب به تحویل مرغ مازاد خود نیستند و از آنجاکه میزان تحویل مرغ مازاد چشمگیر نبود، در روند بهبود قیمت تاثیری نداشت.