گوشت گوسفندی ارزان شد

علی اصغر ملکی با بیان اینکه قیمت گوشت گوسفندی در دو هفته گذشته ۲ هزارتومان ارزان شده است، اظهارداشت: قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه  از حدود ۴۵ هزار تومان به حدود ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان کاهش یافته است.  

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه عرضه به مغازه دار حدود ۳۸ تا ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان است که با ۱۰ درصد سود آن را به مشتری تحویل می دهد.  

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره دلیل این امر توضیح داد: عرضه دام به بازار زیاد شده وقتی هم که عرضه زیاد می شود قیمت دام زنده کاهش می یابد که این مساله بر نرخ گوشت تاثیرگذار است.

ملکی درباره واردات گوشت قرمز به کشور نیز گفت: واردات انجام می شود اگر واردات انجام نمی شد وضعیت بازار بحرانی می شد، واردات باعث شکسته شدن قیمت‌ها شده چراکه ما به اندازه کافی دام نداریم.  

وی ادامه داد: البته کسانی هم دام‌ها را دپو کرده بودند وقتی دیدند شرایط محیا نیست دام هایشان را به بازار عرضه می کنند.  

ملکی با بیان اینکه وقتی اربعین حسینی هم تمام شود جایی برای جولان سودجویان باقی نمی ماند، گفت: به همین دلیل است که عرضه دام به بازار افزایش یافته و فرصت از سودجویان گرفته شده است.  

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه قیمت برای ایام اربعین نیز تغییری نمی کند و در همین حدود باقی خواهد ماند، ادامه داد: باتوجه به وارداتی که انجام می شود احتمال تغییر قیمت ها بسیار اندک است.