ایران بهشت جدید خودروی رنو است

پایگاه اینترنتی اقتصادی "آنتروپراندر" نوشت: شرکت رنو در مشارکت با دو شرکت خودروسازی ایرانی قرار است حضورش در این کشور را با ساخت یک کارخانه در صد و بیست کیلومتری تهران تقویت کند.

این کارخانه به تولید دو مارک سیمبل و داستر خواهد پرداخت و قرار است در نهایت تولیدی معادل صد و پنجاه هزار دستگاه در سال داشته باشد.

این سایت فرانسوی افزود: بازار خودروی ایران به خاطر پویایی بالای آن بسیار جلب توجه می کند. در سال 2016 یک میلیون و نهصد هزار دستگاه خودرو در این کشور به فروش رفته است و پیش بینی می شود در سال 2020 این میزان به دو میلیون دستگاه برسد.

شرکت رنو در سال 2016 شصت و هشت هزار و سیصد و شصت و پنج دستگاه خودرو در ایران عرضه کرد که بخشی از پانصد و ده هزار خودروی فروخته شده در نیمه اول سال 2017 ( نه ممیز هفت دهم درصد از سهم بازار) محسوب می شود.

شرکت رنو همچنین مشارکت هایی با دو خودروساز بزرگ ایرانی (ایران خودرو و سایپا) دارد که ظرفیت تولیدی دلپذیر معادل دویست هزار خودرو در سال را شامل می شود.

سایت " آنتروپراندر" افزود: زیرساخت صنعتی ایران یک امتیاز مهم برای رنو محسوب می شود که در نظر دارد بخش بزرگی از تولید خود را بومی سازی کند تا به این طریق عقب ماندگی اش نسبت به رقیب اصلی اش در این کشور یعنی شرکت پژو را جبران کند. پژو با واسطه شریک ایرانی اش سی درصد سهم بازار در نیمه اول سال 2017 را به خود اختصاص داده است.