قیمت طلا کاهش یافت

 تقویت شاخص های بورس و بالا رفتن ارزش دلار در پی تشدید گمانه زنی ها در مورد رئیس بعدی فدرال رزرو آمریکا موجب شد تا قیمت طلا امروز با کاهش مواجه باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1273 دلار و 70 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر هم با 0.2 درصد کاهش به 1275 دلار و 20 سنت رسید.

بارناباس گان، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «به دلیل افزایش اشتهای سرمایه گذاران نسبت به حضور در بورس وال استریت که ناشی از انتشار آمارهایی بهتر از حد انتظار از درآمد شرکت ها بود، قیمت طلا در جلسه گذشته کاهش داشت و این روند در معاملات صبح امروز نیز تداوم داشت.»

ارزش سهام های آسیایی نیز امروز با اندکی رشد همراه بود، در حالی که میزان بازدهی اوراق خزانه داری امریکا و ارزش دلار بعد از انتشار گزارشی در مورد تمایل سناتورهای جمهوری خواه به انتصاب جان تایلور، به عنوان رئیس بعدی فدرال رزرو با رشد همراه بود.

گان افزود: «به علاوه، تقویت ارزش دلار در پی افزایش احتمال انتخاب جان تایلور به عنوان رئیس فدرال رزرو دیگر عامل کاهش قیمت طلا بود.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در ناهار کاری با سناتورهای جمهوری خواه نظرات خود را در مورد رئیس بعدی فدرال رزرو بیان کرده است. یک منبع آگاه در این باره گفته، تراپ از جمهوری خواهان در مورد اینکه کدام یک از دو گزینه جان تایلور، اقتصادان دانشگاه استفورد یا جرومی پاول از مقامات فعلی فدرال رزرو برای تصدی این سمت مناسب است نظرخواهی کرده که اکثر سناتورها جان تایلور را ترجیح داده اند.

تایلور یکی از حامیان رویکرد تهاجمی در قبال سیاست های پولی و افزایش نرخ بهره در آمریکا به شمار می رود.