لزوم بازنگری اساسی در حوزه هدفمندی یارانه ها

معین هاشمی نماینده مردم میاندوآب و شاهین دژ در خصوص جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی بودجه ۹۷ اظهار کرد:جلسه ای که با اقای نوبخت داشتیم جلسه ای مهم و اثربخش بود،در مجموع شرایط بررسی و چالش های اساسی حوزه با دیدگاه های مختلف مطرح شد که در نهایت تصمیم بر این شد که یک نوسازی و بازنگری اساسی در حوزه های کلان بودجه ای صورت بگیرد.

وی تصریح کرد:ضرورت دارد در حوزه هدفمندی یارانه ها و منابع جاری بازنگری اساسی انجام شود،زیرا عمده درآمدهای دولت در بخش هزینه های جاری صرف می شود که این امر موجب نگرانی شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود:اگر خواهان توسعه محوری هستیم،باید بحث های عمرانی آینده را بیش از پیش در بودجه ۹۷ و همچنین بودجه سال های آتی مدنظر قرار دهیم.

هاشمی در خصوص اینکه تغییرات در بودجه ۹۷ تا چه میزان خواهد بود،تاکید کرد:ما باید در این مسیر قرار بگیریم، زیرا اگر این اتفاق صورت نگیرد زمان ما را به این سمت هدایت می کند بنابراین بهتر است با هوشمندی در این جهت گام برداریم.

وی با بیان اینکه اتفاقات بین المللی نیز روی این مساله تاثیرگذار است،افزود: عمده نگرانی های بین مجلس و دولت در یک سو بوده است.دغدغه هایی در حوزه اشتغال و جذب سرمایه گذاری خارجی داشتیم که امیدوارم این مسائل با همدلی و همکاری مرتفع بشود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه ریزی عملیاتی حساب و کتاب ها بر اساس عملکرد است؛این بودجه ریزی اثربخش است و با نگاه حسن تدبیر باید در آن عمل کرد.

هاشمی در پایان افزود: امیدوارم امسال بودجه ریزی معنای عملیاتی به خود بگیرد، زیرا این امر مطالبه عمده نمایندگان است.