به گزارش فارس، دی پی سریو استاوار شامگاه جمعه در دیدار با استاندار هرمزگان با بیان اینکه کشور هندوستان از نظر تاریخی و فرهنگی سابقه دو هزار ساله دارد، با اشاره به مشترکات فرهنگی دو کشور ایران و هندوستان اظهار داشت: میزان تجارت ما با ایران ۱۴ میلیون دلار و آن هم در واردات نفت خام از ایران خلاصه میشود.
وی با بیان اینکه کشورش به این سطح از واردات نفت به ایران راضی نیست، افزود: خواهان افزایش صادرات نفت از ایران به هندوستان هستیم.
سفیر هند در ادامه با اشاره به رشد اقتصادی هندوستان طی دهه اخیر ادامه داد: طی سال گذشته رشد اقتصادی هندوستان به ۸.۲ درصد رسید که در سال‌جاری این رقم به ۷.۲ درصد رسیده است.
سریو استاوار اضافه کرد: رشد اقتصادی هندوستان را مدیون تلاش‌های متخصصان داخلی این کشور هستیم.
سفیر هندوستان در تهران با بیان اینکه کشورش در زمینه تکنولوژی و مباحثعلمی نیز رشد قابل توجهی طی سال‌های اخیر داشته است، ابراز داشت: هندوستان از نظر نیروی انسانی کشوری بزرگ است.
وی با بیان اینکه در تهران صحبت‌ها و رایزنی‌هایی را برای گسترش حمل و نقل جاده‌ای از طریق ایران و کریدورهای منطقه اکو داشته است، افزود: می‌خواهیم از طریق کشور ایران و سازمان یاد شده حمل و نقل ریلی و جاده‌ای خود را افزایش دهیم.
سریواستاوار هدف از حضور خود در بندرعباس را نیز بیان درخواست‌های دولتش در زمینه حمل و نقل عنوان کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه کشورش قصد دارد سه شرکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی را در هرمزگان فعال کند، بیان داشت: دوست داریم یکی از این شرکت‌ها در قشم فعال و در زمینه تهیه گاز از اوره فعالیت کند.
سفیر هند با بیان اینکه ارتباطات نفتی هند بر اساس سطح سیاست‌های این کشور است، افزود: آماده توسعه ارتباطات و تعاملات با استان هرمزگان هستیم.
وی همچنین در مورد حضور یک شرکت هندی در بخش تولید فولاد در منطقه ویژه صنایع معدنی فلزی خلیج فارس در پاسخ به استاندار هرمزگان، یادآور شد: احتمالا عدم ادامه فعالیت این شرکت به دلیل اعمال تحریمها بوده است.