پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

محمد کشتی آرای اظهار کرد:‌ هفته گذشته در بازار بین المللی طلا نوسان چندانی نداشتیم و قیمت جهانی دو تا سه دلار متغیر بود.

وی افزود: در بازار داخلی هم تقریبا قیمت سکه و طلا نوسان خیلی کمی داشت. در طول هفته گذشته قیمت سکه حدود ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان نوسان داشت که این نوسان هم فقط ناشی از قیمت ارز بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: قیمت طلا نیز حدودا بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان نوسان داشت. یعنی هفته که گذشت هفته بسیار آرامی برای طلا، سکه و همین طور ارز بود و به طور کلی اتفاق خیلی خاصی نداشتیم.

کشتی آرای اضافه کرد: بازار جهانی هم شرایط خیلی آرامی را پشت سرگذاشت و هیچ اتفاق خاصی در عرصه بین المللی در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی پیش نیامد. در نتیجه قیمت جهانی طلا هم تغییر و تحول خاصی نداشت و حداکثر حدود یک تا دو دلار نوسان داشت و روی ۱۲۷۴ و ۱۲۷۵ دلار ایستاد.

وی درباره پیش‌بینی بازار طلا و سکه در هفته آینده گفت: هفته پیش رو هم مثل هفته‌ای که گذشت وضعیت آرام و باثباتی را خواهد داشت. به ویژه در بازار داخلی هم به نظر نمی‌رسد با وجود فرار رسیدن اربعین حسینی قیمت‌ها افزایش پیدا کند و حتی امکان دارد که به سمت کاهش نیز حرکت کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: نزدیک شدن اربعین اگر قرار بود بر بازار تاثیر بگذارد تا کنون این تاثیر را می‌گذاشت اما به نظر می‌رسد که دیگر تاثیری در افزایشی شدن نرخ‌ها در بازار نداشته باشد.