به گزارش ايلنا،عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: کارشناسان میگویند امسال۴۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم که حدود ۱۴ الی ۱۵هزار میلیارد آن مربوط به اجرای غلط طرح هدفمند کردن یارانه هاست.

سیدرضا اکرمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه توجه به برخی از بحث‌های سیاسی کشور از جمله مباحثمربوط به انتخابات مجلس نهم، نباید ما را از امور روزمره کشور که مرتبط با زندگی مردم است دور کند، اظهار داشت: آن موضوعی که برای انتخابات مهم است، مسئله توجه به برگزاری مطلوب انتخابات و مشارکت حداکثری در آن است.

وی با بیان اینکه باید بیشتر از این‌ها، به امور روزمره کشور توجه کنیم، گفت: الان برج ۹ سال ۹۰ است و دولت در حوزه انتخابیه بنده که تهران باشد هنوز یارانه مترو و علاوه بر آن یارانه اتوبوسرانی عمومی را نداده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی هم می‌پرسیم تخصیصی که برای بودجه‌های عمرانی استان‌ها و بودجه ملی در نظر گرفتند چقدر است، گزارش‌های مختلفی را می‌شنویم یا اینکه می‌شنویم آقایان کار‌شناسان می‌گویند امسال ۴۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم که حدود ۱۴ الی ۱۵هزار میلیارد آن مربوط به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه هاست. یعنی ما از حامل‌های انرژی، آن مقدار که به مردم می‌دهیم، دو برابر آن مقداری است که از مردم دریافت می‌کنیم در حالی که هدفمند کردن یارانه این نبود که ما ۵۰ درصد از مردم دریافت کرده و ۱۰۰درصد یارانه به جای آن دهیم و این هدفمند کردن یارانه‌ها نیست.

وی ادامه داد: قرار بود از درآمدهایی که از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها به دست دولت می‌آید، ۵۰ درصد آن را به مردم، ۳۰درصد آن را به بخش تولید و کشاورزی و ۱۰درصد هم به بخش سلامت بدهیم و ۱۰درصد هم دست دولت برای موارد دیگر باشد. اما الان ما داریم ۲۰۰درصد به مردم می‌دهیم و ۱۰۰درصد آن را از آن‌ها می‌گیریم و این اصلا خلاف فلسفه هدفمندی یارانه‌ها بود.

اکرمی تأکید کرد: ما بهتر است به جای پرداختن به مسائل حاشیهای و اینکه فلان جریان اصولگرا چه میکند یا چه نمیکند، برسیم به مسائل روزمرهمان که چرا این گونه داریم عمل میکنیم؟