استفاده از منابع مالی خارجی برای پیشبرد  پروژه های برقی

،آرش کردی مدیرعامل توانیر در نشست خبری نمایشگاه بین المللی صنعت برق اظهار کرد: استقبال شرکت های داخلی و خارجی از هفدهمین نمایشگاه صنعت برق نشان از پیشرفت این صنعت در کشور دارد.

وی افزود: مهم ترین آزمون صنعت برق کشور در سال 96 عبور از نقطه پیک مصرف بود.سال 96 شرایط ویژه‌ای را داشت، زمان پیک مصرف سه هفته زودتر آغاز شد که شاهد 7 درصد افزایش مصرف انرژی بودیم و عبور از 55 هزار نقطه پیک مصرف رکود ویژه صنعت برق بود.

مدیرعامل توانیر افزود:علاوه بر افزایش ظرفیت نیروگاه در بخش توزیع نیز باید ظرفیت انتقال 5 برابر افزایش یابد تا بار شبکه پشتیبانی کند.

وی افزود:برای عبور از پیک مصرف احتیاج به 3 هزار مگاوات برق است که عمده این افزایش تولید در بخش بخار نیروگاه ها صورت می گیرد.

وی تصریح کرد:تابستان پیک مصرف در استان خوزستان، تهران، مازندران و برق منطقه ای سیستان با توجه به نوع مصرف نیاز به توجه خاصی دارد و برای جلوگیری از خاموشی باید در این منطقه اقدامات ویژه ای صورت گیرد.

این مقام مسئول افزود:میزان کلی بدهی صنعت برق 32 هزار میلیارد است که سال گذشته 11 هزار میلیارد تومان برای تسویه بدهی از دولت کمک گرفتیم.

آرش کردی در پایان گفت:علیرغم پتانسیل هایی که در صنعت برق کشور وجود دارد تامین منابع مالی سد بزرگی در پیشبرد شرکت های داخلی قرار داده است بنابراین  طی سال های اخیر تلاش شده از منابع مالی خارجی برای پیشبرد  پروژه های برقی استفاده  شود.