قرارداد پژو هنوز به مجلس ارائه نشده /نمایندگان خواستار دریافت متن قرارداد پژو شدند

سید جواد حسینی‌کیا، اظهار داشت: در جلسه صبح امروز کمیسیون صنایع با وزیر صنعت، موضوع مونتاژکاری در صنعت خودرو مورد بحث قرار گرفت و وزیر صنعت نیز تأکید کرد که تلاش‌هایی را در جهت حرکت صنعت خودرو از مونتاژکاری به سمت تحقیق و توسعه انجام خواهد دهد.

وی تصریح کرد: همچنین در جلسه با مدیر عامل ایران‌خودرو، نمایندگان مجلس سوالاتی را در مورد قراردادهای جدید خودرویی با شرکت‌های خارجی مطرح کردند و قرار شد تعامل بیشتری در این زمینه با مجلس صورت گیرد.

دبیر دوم کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه متن قرارداد پژو هنوز به مجلس ارائه نشده است، گفت: در مورد این قرارداد باید شفاف‌سازی صورت گیرد و نمایندگان مجلس نیز در همین خصوص سوالاتی را از مدیر عامل ایران‌ خودرو پرسیدند.

وی اضافه کرد: اعضای کمیسیون صنایع مجلس خواستار دریافت متن قرارداد ایران‌ خودرو و پژو شدند و اعلام کردند که این قرارداد هرچه سریع‌تر باید به مجلس ارائه شود تا اگر اشکالاتی در آن وجود دارد، برطرف شود.

حسینی‌کیا همچنین با اشاره به طرح موضوع فاصله صنعت از دانشگاه در جلسه امروز کمیسیون صنایع با وزیر صنعت، گفت: وزارت اقتصاد و وزارت صنعت باید اقداماتی را در این زمینه انجام می‌دادند اما اتفاق خاصی صورت نگرفته است.

وی بابیان اینکه دو تا سه آیین‌نامه در خصوص ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه تدوین شده است، افزود: در جلسه امروز این سؤال از وزیر صنعت پرسیده شد که چرا این آیین‌نامه‌ها اجرایی نشده‌اند و شریعتمداری نیز قول داد که موضوع را پیگیری کند.

به گفته وی، خطرپذیری صنعت کشور و لزوم ارتقای کیفیت تولیدات صنعتی از دیگر مسائل مورد بحث در جلسه امروز با وزیر صنعت بوده است و نمایندگان اعلام کردند که صنعت کشور بیشتر در حال مونتاژکاری است تا تولید علم.

دبیر دوم کمیسیون صنایع مجلس همچنین با اشاره به طرح موضوع تشکیل شورای عالی معادن در جلسه امروز با وزیر صنعت، گفت: در این جلسه نمایندگان بر لزوم تشکیل به‌ موقع جلسات شورای عالی معادن با ریاست وزیر صنعت و جدی گرفتن این شورا تأکید کردند.