مرغ گران می شود؟

محمد یوسفی رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی،اشاره به آخرین وضعیت بازار مرغ اظهار کرد: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 800 تومان، مرغ آماده به طبخ به صورت عمده فروشی میدان بهمن 6 هزار و 600 تا 6 هزا رو 700 تومان و غرفه های میدان میوه و تره بار سطح شهر 6 هزار و 800 تومان است.

وی با اشاره به اینکه مرغداران با فشارهای متعددی در تولید روبروهستند، افزود: سه ماه پیش دولت قیمت مرغ را برای تنظیم بازار حداقل 7 هزار و 100 و حداکثر 7 هزار و 800 تومان اعلام کرد که در شرایط کنونی با افزایش 20 درصدی قیمت نهاده ها، نرخ منطقی هر کیلو مرغ در خرده فروشی ها 8 هزار و 500 تومان است.

یوسفی در پاسخ به این سوال که شرکت پشتیبانی امور دام برای تثبیت قیمت ذرت و کنجاله سویا چه اقدامی انجام داده است، بیان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان متولی تنظیم بازار در قبال مرغ دریافتی، نهاده توزیع می کند به سبب نبود مرغوبیت کافی مرغداران تمایلی به خرید نهاده از این شرکت ندارند.

رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در توصیه ای به مردم تصریح کرد: مردم به جای خرید مرغ درشت، از مرغ های متوسط استفاده کنند که به مراتب طعم و کیفیت بالاتری دارد.

یوسفی، قیمت مرغ در روزهای آتی را پیش بینی کرد و گفت: با کاهش جوجه ریزی و تولید در ماه های آتی،با افزایش چشمگیر قیمت مرغ در بازار روبرو خواهیم شد که هم اکنون خانوارها با استفاده از موقعیت  کنونی می توانند اقدام به خرید و فریز کردن مرغ اقدام کنند.