بیمه باید پل ارتباطی با راهنمایی و رانندگی داشته باشد

یوسف منصوری‌نیا کارشناس بیمه با اشاره به اینکه تقلب بخش‌های عظیمی از درآمدها و سرمایه‌های صنعت بیمه را می‌بلعد، اظهار کرد: تقلب، سالانه حجم زیادی از درآمدهای بیمه را از بین می‌برد و این نیاز به یک بررسی و همفکری اساسی دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش حوادث نقلیه، بیشترین بخش از تقلب بیمه‌را به خود اختصاص داده، گفت: تقلب در بخش وسایل نقلیه بسیار زیاد است .

منصوری نیا، با بیان اینکه بخشی از مشکل تقلب بیمه‌ای، حاصل ضعف در بخش اجرایی است، تصریح کرد: عدم شفافیت و ابهام در مصادیق نمونه ای از این ضعف است.

وی با اشاره به الزام وجود به نظر کارشناسی افسران راهنمایی و رانندگی، اضافه کرد: در بحث بیمه وسایل نقلیه، پیشنهاد می‌شود که در مبالغی که زیر 6 میلیون تومان هستند و طبق قانون، نیازی به کارکارشناسی افسر راهنمایی و رانندگی نیست، از نظرات کارشناسی افسران بهره برد.

این کارشناس بیمه با بیان اینکه تصادفات و تقلب در حوزه وسایل حمل و نقل عمومی زیاد است اظهار کرد: برای  رفع این معضل، بهتر است تا از کسانی که برای جبران خسارت وسایل حمل و نقل عمومی، هزینه‌ای دریافت می‌ کند، بیمه آن بخش خسارت دیده را از بیمه شده بگیرند.

منصوری نیا، در پایان بر ضرورت ارتباط موثر بیمه با نهادهای زیربط تصریح کرد: بیمه باید بتواند پل ارتباطی با راهنمایی و رانندگی و بخش جراید داشته باشد چرا که مشکل تقلب، مشکل اختصاصی بیمه نیست و نهادهای زیادی با این امر درگیرند.