دلیل کاهش قیمت سکه در بازار چیست؟

 همزمان با آغاز حراج سکه در بانک کارگشایی قیمت ها در بازار داخلی با کاهش همراه شد این درحالی است که طی روزهای گذشته قیمت ها در این بخش سیر صعودی پیش گرفته و حبابی شده بود.

 

کشتی آرای - رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت:  با توجه به قیمت های درنظر گرفته شده برای سکه تمام و نیم بهار آزادی، احتمال کاهش بیشتر قیمت ها در بازار سکه وجود دارد.وی درباره وضعیت خرید و فروش سکه در بازار افزود: خرید و فروش امروز انجام می شود چراکه کسانی که نیاز دارند مجبورند نیارشان را تامین کنند.

 

براساس این گزاش، مرحله جدید حراج سکه های دولت با ماموریت بانک کارگشایی از ساعت 2 بعد از ظهر امروز و به منظور شکست حباب بازار آغاز می شود که قیمت سکه تمام بهار آزادی 1 میلیون و 180 هزار تومان و با احتساب 9 درصد مالیات ارزش افزوده 1 میلیون و 288 هزار تومان تعیین شد. همچنین قیمت نیم سکه 591 هزار تومان و با احتساب 9 درصد مالیات ارزش افزوده 645 هزار تومان تعیین گردید

 

امروز در بازار آزاد، قیمت سکه تمام بهار آزادی نسبت به آخرین روز هفته گذشته 35 هزار تومان ارزان شده و به ارزش یک میلیون و 386 هزار تومان، نیم سکه با 20 هزار تومان کاهش به ارزش 698 هزار تومان، ربع سکه با 10 هزار تومان کاهش به ارزش 395 هزار تومان و سکه گرمی 262 هزار تومان قیمت گذاری شده و فروخته می شود.

 

همچنین هر گرم طلای 18 عیار در بازار تهران 127 هزار و 500 تومان و هر اونس طلا در بازار جهانی 1288 دلار قیمت گذاری شده است.