به گزارش جهان، وی البته درباره آنچه "شغل شرافتمندانه" نامید توضیح نداد اما به نظر می رسد منظور او از این عبارت مخالفت با "فعالیت های کاذب" بود. بسیاری از جوانان مناطق غربی و متمایل به غرب از جمله کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بیکاری و نداشتن شغل مناسب به مشاغل کاذب و انحرافی روی آوردهاند. درآمد بالای اینگونه مشاغل منجر به گرایش روز افزون به آنها شده است.

رئیس جمهور در ادامه با انتقاد از " یاس پراکنی " و " کارشکنی " عده ای که نامی از آنان نبرد، عنوان کرد: ‌ دولت منابع‌، تسهیلات و بسترهای لازم را برای ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در کشور مهیا کرده است.

اشاره او به وعده دولت برای ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در سال ۹۰ است که به گفته رئیس جمهور تا شهریور ماه نیمی از آن محقق شده است. محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور چندی پیش در گفت‌و‌گوی مفصلی که با شبکه دو سیما داشت، اعلام کرد: بیش از ۴۲-۴۳ درصد از وعده ایجاد ۲.۵ میلیون شغل را در شش ماهه اول امسال تحقق بخشیدیم. احمدی‌نژاد ابراز امیدواری کرد دولت " خیلی به ۲.۵ میلیون شغل " نزدیک شود.

پیش از او نیز عبدالرضا شیخ الاسلام، وزیر کار در روز ۲۹ خرداد امسال اعلام کرد: سال ۸۹ یک میلیون و ۷۷۰ هزار شغل ایجاد شده است.

بر پایه آمارهای رئیس جمهور و وزیر کار از ابتدای سال ۸۹ تا پایان شهریور ۹۰ بیش از ۲.۵ میلیون شغل ایجاد شده که با توجه به وعده رئیس جمهور تا امسال هم یک و نیم میلیون شغل دیگر را باید به آن افزود.

البته این همه آمارهای مربوط به ایجاد اشتغال نیست چرا که احمدی نژاد در جریان سفر استانی هیئت دولت به استان همدان نیز در جمع مردم کبودرآهنگ گفت: با پشتیبانی امسال و سال آینده هر سال ۲.۵ میلیون شغل در کشور ایجاد خواهیم کرد بطوری که تا پایان سال آینده پدیده زشتی به نام بیکاری نخواهیم داشت.

نتیجه جمع و تفریق آمارهای رئیس جمهور و وزیر کار ۶.۵ میلیون شغل در طول سه سال یعنی از ابتدای سال ۸۹ تا پایان سال ۹۱ خواهد بود که ۴ میلیون آن از شهریور ماه امسال تا پایان سال آینده ایجاد خواهد شد.

فارغ از ۲.۵ میلیون شغلی که به گفته دولت از سال ۸۹ تا شهریور امسال ایجاد شده است، به نظر می رسد ۴ میلیون شغلی دیگر می تواند دغدغه های موجود را رفع کند.

به عبارت دیگر نه تنها ۲.۵ میلیون نفری که رئیس جمهور امروز از بیکاری آنان سخن گفته، صاحب کار می شوند که ۱.۵ میلیون شغل منتظر رسیدن نوجوانان به سن کار خواهند بود!

حیف که همه این رویدادهای خوب روی کاغذ است!