به گزارش ايسنا، سعادت اله عباسي در اولين جشنواره توليدات بخش کشاورزي شهرستان نهاوند افزود: به دليل اينکه چند واحد مهم مرغداري، جوجه ريزي و تخم گذاري آغاز کرده که باعث کاهش قيمت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود در زمینه تولیدات گوشت مرغ سالانه دو میلیون تن تولید داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن تولید داشته ایم عنوان کرد: پیش بینی می شود در سال آینده یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن نیز تولید گوشت مرغ داشته باشیم.

وی درباره صادرات گوشت مرغ اظهار کرد: پیش بینی می شود ۲۵ هزار تن گوشت مرغ در سال صادر شود و تا سال آینده به مرز ۵۰ هزار تن برسانیم.

عباسی با اشاره تولید گوشت قرمز نیز یادآور شد: ۹۰ درصد نیاز گوشت قرمز کشوررا تولید می کنیم که این میزان سالانه ۹۳۰ هزارتن توسط دام سبک و سنگین تامین می شود و قصد داریم از واردات ۱۰ درصد باقی مانده گوشت قرمز جلوگیری کرده و به جای آن مصرف گوشت مرغ و ماهی را در جامعه فرهنگسازی کنیم.

وی عنوان کرد: سالانه ۱۰ میلیون تن تولید شیر خام در کشور صورت می گیرد که برای اولین بار از واردات شیرخشک به کشور جلوگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۰ هزار تن صادرات لبنیات و شیر به کشورهای همجوار صورت گرفته است.

عباسی درباره فارغ التحصیلان بخش کشاورزی نیز بیان کرد: ۱۵۰ هزار فارغ التحصیل بیکار در بخش کشاورزی وجود دارد که درشرکتهای خدماتی و مشاوره ای و تولیدی کشاورزی برمبنای دانایی و دانش روز در سازمان فنی و مهندسی جهاد کشاورزی ساماندهی خواهند شد که امسال برای اشتغال این فارغ التحصیلان ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.

استاندار همدان نیز در این مراسم گفت: جشنواره پرخیر و برکتی در شهرستان نهاوند برگزار شده است.

کرم رضا پیریایی افزود: استانداری قصد دارد برای هر شهرستان هفته شهرستان برگزار کند تا مسائل کشاورزی، اجتماعی و فرهنگی هر شهرستان بررسی شود.

وی عنوان کرد: باید دست به دست دهیم تا به سمت تولید بیشتر، اشتغال بیشتر و پایداری در عرصه تجارت و صنعت گام برداریم.

در پایان این مراسم مقالاتی در خصوص کشاورزی توسط فارغ التحصیلان این رشته ارائه شد.

در حاشیه اولین جشنواره تولیدات بخش کشاورزی شهرستان نهاوند نمایشگاه صنایع غذایی روستایی و محصولات کشاورزی شاخص نهاوند برگزار شد.

همچنين از ۹ خانواده شهيد جهاد کشاورزي و چندين واحد نمونه کشاورزي تقدير شد.