منتجب‌نیا: بیکاری در کشور بیداد می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا ظهر امروز در مراسم گرامیداشت 16 آذرماه در دانشگاه دولتی بجنورد گفت: زمانی که برخی از اقشار مختلف جامعه نسبت به ظلم‌های شاهنشاهی توانایی رویارویی نداشتند، دانشجویان بودند که خط مقدم معترضین نسبت به رژیم شاهنشاهی را تشکیل دادند.

وی اضافه کرد: قشر دانشجویی و حوزه علمیه دو عنصر اصلی بودند که امام راحل را همیاری کردند و در این راه ثابت قدم مانده‌اند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی از حضور دانشجویان به عنوان عامل تأثیرگذار در هشت سال دفاع مقدس نام برد و متذکر شد: پس از تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی، دانشگاه و دانشجویان وارد عرصه‌های بزرگتری شدند.

منتجب‌نیا با اشاره به اینکه برخی از انحصارطلبان جایگاه خود را در دانشگاه متزلزل دیده‌اند، تشریح کرد: این موضوع باعث شد که انحلال دفتر تحکیم وحدت شدت بیشتری بگیرد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه تشکل‌های دانشگاهی باید مستقل کار کنند، یادآور شد: متأسفانه با وجود اقدامات خوب حجت‌الاسلام روحانی، اما هنوز هم انجمن‌های اسلامی تحت فشار هستند.

وی با انتقاد به فضای مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: دانشگاه آزاد نمی‌تواند مستقل کار کند و نباید خط مشی مستقلی داشته باشد.

منتجب‌نیا ادامه داد: نمی‌شود دانشجو را اسیر کرد، بلکه باید فضای دانشگاه را فضایی آزاد و آرام قرار داد و اگر دهان دانشجو بسته شود، یقیناً دهان ملت هم بسته می‌شود.

وی با انتقاد به شعارها و عملکردهای انتخاباتی دولت تدبیر و امید گفت: اصلاح‌طلبان در انتخابات 96 به شعارهای انتخاباتی روحانی رأی دادند، اما هنوز وعده‌های انتخاباتی عملی نشده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: هنوز رکود و بیکاری بیداد می‌کند و اشتغال برای جوانان ایجاد نشده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه تاریکی روی دین قرار گرفته است، تبیین کرد: اصل اول در اسلام، صلح و سازش است که این اصل نادیده گرفته شده است و یقیناً رمز پیروزی اسلام صلح و سازش است.

منتجب‌نیا از حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی به عنوان شخص دوم تأثیرگذار پس از رهبری نام برد و متذکر شد: این آزادی، عزت و سربلندی که کشور در دنیا دارد، مرهون مرحوم هاشمی رفسنجانی است.

وی با اعلام اینکه حصر سران فتنه به زودی تمام می‌شود، گفت: با تلاش‌های مقامات و مسؤولان امیدواریم تا پایان امسال حصر برطرف شود.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در پایان تأکید کرد: باید باور داشته باشیم که ولی‌فقیه هرچه گفت باید چشم بسته بپذیریم.