مافیای دولتی برنج/ حجتی به نابودی کشاورزی نظر دارد

گروه اقتصادی- محمدصادق حسنی جوریابی نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به اظهارات وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی علنا گفته که قدرت و زور مافیای برنج خیلی زیاد است و آنقدر قوی هستند که قدرتم به آنها نمی رسد.

وی افزود: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی برنامه ای برای رونق کشاورزی در کشور ندارد و مافیای برنج هم به راحتی مشغول کارهای خود هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به حجم زیاد واردات برنج به داخل کشور گفت:در چهار ماه اول امسال یک میلیون و 60 هزار تن برنج وارد شد که 2 برابر و نیم بیشتر از حد نیاز کشور به واردات است.

حسنی جوریابی افزود: بر اساس گفته های وزیر جهاد کشاورزی سرانه مصرف هر ایرانی 36 کیلیو برنج در سال است که کل نیاز کشور 2 میلیون و 800 هزار تن می شود که 2 میلیون 400 هزار تن برنج در داخل تولید می شود.

وی گفت: ما سالانه تنها به 400 هزار تن برنج وارداتی نیاز داریم اما شاهد هستیم که چندین برابر بیشتر از این رقم وارد کشور می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه واردات بیش از حد برنج باعث شد تا برنج کشاورزان گیلانی و مازندرانی در کارخانه های شالیکوبی مانده و خریداری نداشته باشد، افزود: وزیر جهاد کشاورزی باید در خصوص آشفته بازار برنج پاسخگو باشد.

حسنی جوریابی افزود: به دلیل همین حجم زیاد واردات، مجددا واردات برنج ممنوع شد هر چند که قاچاق برنج وجود دارد.

وی گفت: در همین راستا از حجتی در کمیسیون کشاورزی مجلس سوال شد که توضیحات وزیر قانع کننده نبود و سوال از وزیر در روزهای آینده در صحن مجلس مطرح خواهد شد.