واکنش قیمت طلا به افزایش نرخ بهره در آمریکا

در حالی که سرمایه گذاران در انتظار مشخص شدن نتیجه نشست دو روزه فدرال رزرو هستند، قیمت طلا پس از رسیدن به پایین ترین رقم حدود 5 ماه گذشته در جلسه قبل، امروز نیز کاهشی اندک مواجه بود.

بر این اساس، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.03 درصد کاهش به 1244 دلار و 14 سنت رسید.

همچنیم قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز امروز با 0.34 درصد افزایش به 1245 دلار و 90 سنت رسید.

بازارهای بورس، بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا و ارزش دلار روز چهارشنبه و به دنبال پیروزی دوگ جونز دموکرات در انتخابات میان دوره ای سنا در آلاباما با کاهش مواجه بود. پیروزی دموکرات ها در این انتخابات ضربه ای سیاسی به ترامپ محسوب مبی شود.

به گفته یک تاجر هنگ کنگی؛ پیروزی جونز می تواند تاثیری افزایشی بر قیمت طلا و تاثیری کاهشی بر ارزش دلار داشته باشد. وی افزود، تقویت اخیر ارزش دلار می تواند منجر به برداشت سود در بازار شود و این نیز به قیمت طلا کمک خواهد کرد.

نرخ بهره در آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون دو بار افزایش یافته و تحلیلگران می گویند، سومین افزایش به میزان 25 صدم درصد تقریبا به صورت قطعی امروز اتفاق خواهد افتاد و نرخ بهره به 1.25 و 1.50 درصد برسد.

بازارها همچنین منتظرند تا ببینند در بیانیه امروز بانک مرکزی امریکا چه سرنخ هایی در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره در سال آینده داده می شود.

قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است، زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و افت قیمت فلز زرد می گردد.