مکران، سرمنشا تحولات اقتصادی بزرگ

علیم یارمحمدی نماینده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مناطق آزاد کشور نتوانسته اند بر اساس تعاریفی که برایشان در نظر گرفته شده بود،پیش روند  و به اهداف مورد نظر دست یابند.

وی افزود: منطقه چابهار دارای موقعیت استراتژیکی خاصی بوده و از نظر ژئوپلیتیکی مشابه بندر سنگاپور است و باید سعی شود از ظرفیت بالای خود بهره برداری کند.

یارمحمدی، با اشاره به این موضوع که تحریم ها در کند شدن توسعه بندر چابهار بی تاثیر نبوده است، تصریح کرد: نباید همه کاستی ها را به گردن تحریم بیندازیم و عواملی همچون نبود یک فرودگاه موجب شده تا منطقه چابهار از رشد باز بماند.

نماینده مردم زاهدان تاکید کرد: اکنون بسیاری از کشورهای استقلال یافته شوروی سابق ،شرق آسیا،چین،روسیه و اروپا تمایل بالایی برای بهره گیری از بندر چابهار برای حمل ونقل کالاهای خود دارند و دولت موظف است به طرح های زیر بنایی و عمرانی این منطقه سرعت ببخشد.

وی در پایان با تاکید بر مغفول ماندن صنعت گردشگری و توریسم در منطقه چابهار  یادآورشد: استان سیستان و بلوچستان از امنیت بالایی برای گسترش طرح های اقتصادی برخوردار است و بخش مکران در این استان می تواند منشا تحولات بزرگ اقتصادی در کشور باشد.