سنگ اندازی ترامپ در فروش هواپیما به ایران

یک رسانه آمریکایی گزارش داده گزینه‌هایی که به عنوان راهبرد جدید به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد شده‌اند ممکن است در فروش هواپیماهای مسافربری به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی اخلال ایجاد کند. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشته بازنگری کاخ سفید در سیاست‌هایش در قبال ایران ممکن است باعث شود دو شرکت بزرگ هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس نتوانند قراردادهای خود با طرف‌های ایرانی را پیش ببرند. 

مطابق این گزارش، تیم ترامپ هنوز گزینه‌های خود درباره فروش هواپیما را به وی ارائه نکرده‌اند، اما رایزنی‌هایی که در ماه‌های گذشته میان دستگاه‌های مختلف دولت آمریکا جاری بوده بر نگرانی‌هایی درباره استفاده ایران از هواپیماها برای انتقال سلاح و نفرات به سوریه متمرکز بوده‌اند. 

وال‌استریت‌ژورنال نوشته گزینه‌هایی که قرار است به ترامپ ارائه شود، منع فروش هواپیما، وضع شرایط سخت‌گیرانه برای تحویل هواپیماها یا کند کردن فرایندهای صدور مجوز برای هواپیماها را شامل می‌شود. 

یک سخنگوی بوئینگ به وال‌استریت‌ژورنال گفته که این شرکت در تمامی فعالیت‌های خود درباره ایران، از دستورات دولت آمریکا پیروی خواهد کرد.