معضلات ۵۰ کیلو طلا داشتن هر ایرانی

به گزارش خبرآنلاین، محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در رابطه با آرزوی رییس کل بانک مرکزی مبنی بر داشتن 50 کیلو طلا در خانه هر ایرانی گفت: اینکه همه بی نیاز شوند خوب است. عواقبی هم ندارد. ولی اگر یک تعدادی داشته باشند و تعداد دیگری نداشته باشند مسایل اجتماعی را به وجود خواهد آورد که در حوزه من نیست.

او افزود: « بسیاری از افرادی که رفتند سکه و طلا خریده اند می گویند اینها را کجا نگهداری کنیم؟ این مسایل را باید جامعه شناسان، روانشناسان بررسی کنند اما موضوعی که من این چند روزه داشتم به آن فکر می کردم این بود که چرا باید چنین مواردی در جامعه به وجود آید؟ چرا مقام های اقتصادی کشور نباید تصمیم هایی را بگیرند که در جهت آرامش فکری مردم از نظر اقتصادی باشد. باید بررسی کرد که چرا موضوع سکه طی ماه های اخیر تا این اندازه جاذبه پیدا کرده است.»

کشتی آرای در بخش دیگری از توضیحات خود به این نکته اشاره کرد که در طول تاریخ هرگز با چنین صف هایی برای خرید سکه موتجه نبودیم: از ابتدای خلقت بشر تا حال حاضر سکه و طلا وجود داشته است اما هرگز چنین صف هایی را شاهد نبودیم. این به تصمیم های اقتصادی باز می گردد که از ابتدای سال جاری اتخاذ شد. پس از اینکه بسته سیاست پولی کشور که به نوعی سود بانکی را کاهش دادند. فکر می کنم این کاهش سود سبب شد ورود نقدینگی به بازار های طلا اتفاق بیافتد.