ادامه انتقاد موافقان گرانی دلار به مکدر شدن روحانی از گرانی ارز

انتقاد موافقان گرانی دلار به مکدر شدن رئیس جمهور از گرانی ارز همچنان ادامه دارد و پس از روزنامه دنیای اقتصاد، این بار پویا جبل‌عاملی گفت: سال گذشته برای مکدر نشدن خاطر رئیس جمهور و گذر از انتخابات میزان زیادی از ذخایر بانک مرکزی تقلیل یافت.

این اقتصاددان طرفدار دولت گفت: "خواهشمندیم مشاوران اقتصادی دولت آمار تراز پرداخت‌های سال پیش را که در دسترس عموم قرار دارد به رئیس‌جمهوری نشان دهند تا دریابند برای آنکه ایشان در سال گذشته مکدر نشوند و انتخابات به‌راحتی گذر کند، چه‌میزان از ذخایر ارزی بانک مرکزی تقلیل یافت تا به این شکل نرخ ارز از بالای سطح 41000 ریال به کانال 37000 ریال افت کند".

وی افزود: "وقتی سخنگوی دولت ارزشی برای استقلال بانک مرکزی قائل نیست، وقتی اطلاعی از واکنش‌های احتمالی بازار به سخنان خود ندارد و تنها تکدر مقام عالی است که ایشان را نگران کرده، نمی‌توان انتظار سیاست ارزی معقول و نتیجه مطلوب را به‌رغم تلاش کارشناسان ارزی داشت".

جبل‌عاملی اضافه کرد: "سخنگوی محترم دولت با ادبیاتی منسوخ خبر داده‌اند، خاطر مبارک ریاست محترم جمهوری از افزایش نرخ ارز مکدر شده است. آیا تکدر ایشان منطقی اقتصادی دارد؟ آیا واقعاً این افزایش به‌گونه‌ای است که باید این‌قدر نگران باشند؟ آیا اگر هم جای نگرانی دارد، عملکرد دولت و خواسته‌های رئیس محترم دولت در حوزه سیاست ارزی خود بخشی از مسئله هستند یا راه‌حل؟".