به گزارش ايسنا،ايرباس پيش از اين پيش بيني كرده بود بيش از ۲۵ فروند هواپيماي A۳۸۰ را در سال ۲۰۱۲ تحويل دهد. شركتهاي هواپيمايي بيشتر پول خريد اين هواپيما را كه بر اساس قيمت اعلام شده، ۳۷۵ ميليون دلار است در زمان تحويل پرداخت مي كنند.

به گفته فابریس بروژیه، مدیر عملیاتی ایرباس، انتظار می رود هواپیمای A۳۸۰ که به دلیل مشکلات تولید در سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ دیرتر از زمان موردنظر عرضه شد، در سال ۲۰۱۵ سود عملیاتی داشته باشد.

ایرباس هزینه تولید این هواپیما را که بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان است، در یک شاخص ۱۰۰ واحدی از هزینه‌ها در سال ۲۰۰۹، به سطح ۶۵ کاهش داده و انتظار می رود این شاخص به ۶۲ در سال ۲۰۱۲ و ۶۱ در سال ۲۰۱۳ کاهش یابد.

همچنین هواپیمای نظامی A۴۰۰M ایرباس، هواپیمای دیگری است که شاهد مشکلات تولید قابل توجهی بوده است و گواهی ایمنی خود را در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ دریافت می کند.

اين هواپيما كه نخستين هواپيماي ترابري سنگين اروپايي است، در خط مونتاژ است و در مارس ۲۰۱۳ طبق توافق با كشورهاي خريدار به نيروهاي هوايي فرانسه تحويل مي شود. اين هواپيما به دليل مشكلات موتور چهار سال ديرتر از موعد عرضه مي شود.