پیشنهاد نماینده مجلس به دولت درباره افزایش یارانه‌ها

محمد وحدتی نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به موضوع هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت نقدی به مردم در لایحه بودجه سال 97، اظهار داشت: بر اساس لایحه بودجه سال 97، 40 درصد از افرادی که از تمکن مالی برخوردار هستند از دریافت یارانه حذف می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه طبق مصوبه مجلس باید افراد متمکن و دهک‌های بالا جامعه از دریافت یارانه کنار گذاشته شوند افزود: شناسایی، تشخیص و حذف دهک‌های بالای جامعه کار بسیار دشوار است لذا باید دقت شود تا در حذف آنها حق و حقوق دهک‌های پایین حفظ شده و حقوق آنها ضایع نشود.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس با تأکید بر اینکه مبلغ 45 هزار تومان یارانه نقدی باید افزایش یابد، گفت: با حذف دهک‌های بالا می‌توان یارانه نقدی اقشار آسیب‌پذیر را افزایش داد و همچنین این منابع را صرف ایجاد اشتغال، تولید و بهداشت و درمان کرد.

وحدتی با اشاره به حذف سازمان هدفمندی یارانه‌ها و ایجاد صندوق رفاه امید در لایحه بودجه سال آینده، گفت: ایجاد صندوق رفاه امید و ثبت‌نام افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی زمان‌وهزینه‌بر و دوباره‌کاری است لذا نماینده دولت باید با حضور در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق بودجه هدف دولت از ایجاد چنین صندوقی را تشریح کند تا پس از آن در این باره تصمیم‌گیری شود.

وی تصریح کرد: لذا ضروریست درباره ایجاد این صندوق کار کارشناسی شود تا مردم محروم و نیازمند به یارانه‌ها دچار مشکل نشوند و از طرف دیگر اموال بیت المال نیز از بین نرود.