تخصیص سه میلیارد تومان اعتبار جهت تملک اراضی در سواد کوه برای کاهش ترافیک

گروه اقتصادی- علی ادیانی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به ترافیک جاده فیروزکوه و تلاش وی برای کاهش این بار ترافیکی گفت: در چند محور این جاده به دلیل تعریض نبودن، همواره بخصوص در ایام تعطیلات شاهد بار ترافیکی سنگین هستیم که مسافران ومردم منطقه ساعت ها در ترافیک می ماندند.

وی افزود: مطابق تقاضای آخوندی وزیر راه و شهرسازی و موافقت نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مبنی بر پرداخت 30 میلیارد تومان به منظور تملک املاک و اراضی مناطق بالا زیرآب، سرخ کلا و سرتپه شیرگاه، مرحله اول این اعتبار تخصیص  پیدا کرد.

نماینده قائمشهر و سواد کوه در مجلس افزود: به منظور تسریع و تعجیل در تملک اراضی مربوطه و خرید املاک و اراضی مذکور، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، در هامش نامه و مکاتبه اینجانب دستورات لازم را صادر کرد.

ادیانی با بیان اینکه برابر این دستور آقای دکتر خادمی معاون وزیر راه با پیگیری مجدانه موفق به دریافت مبلغ حدود شش میلیارد تومان اعتبار گردیده است، افزود: طی مذاکره اینجانب با دکتر خادمی وی اشاره کرد که بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی در هامش نامه شما، مبلغ سه میلیارد تومان دیروز چهارشنبه تخصیص یافته و مبلغ سه میلیارد تومان دیگر در کمتر از 2 هفته دیگر تخصیص می یابد.

وی با بیان اینکه کل مبلغ 30 میلیارد تومان به تدریج تخصیص خواهد یافت، افزود: مبلغ تخصیص یافته در اختیار آقای رسمتی نماینده شرکت زیر ساخت در مازندران و شمال کشور قرار گرفت.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای کاهش بار ترافیکی این جاده تملک اراضی و املاک سرخ کلا باید در اولویت قرار گیرد و این موضوع در نامه اینجانب به وزیر نیز ذکر شده است، تصریح کرد: خوشبختانه نماینده شرکت زیر ساخت در مازندران و شمال کشور به دستور وزیر عمل نموده و جهت تسریع در خرید و تملک اقدام نمود.

ادیانی تاکید کرد: تملک اراضی این مناطق موجب سرعت بخشیدن در تعریض جاده و کاهش ترافیک در این محور خواهد شد.

به گفته وی با تخصیص این اعتبارات مانع اصلی مربوط به تعریض جاده فیروزکوه برطرف خواهد شد و با تعریض این جاده مسافران این جاده دیگر ساعت ها در ترافیک نمی مانند.