به گزارش مهر، احمد مجیدی در نشستی خبری با اشاره به اینکه از 2.5 میلیون شغل ایجاد 642 هزار شغل برعهده وزارت راه و شهرسازی است، گفت: 561 هزار شغل در بخش مسکن و 81 هزار شغل در بخش حمل و نقل ایجاد می شود، زیرا در بخش مسکن به ازای هر 69.4 متر یک شغل مستقیم و 65/. شغل غیر مستقیم ایجاد می شود.

وی افزود: در سالجاری ۷۲۰ هزار واحد مسکونی مسکن مهر با زیربنای ۱۱۱ میلیون و ۳۲۰ هزار متر مربع ساخته می‌شود با توجه به مشاعات، یک میلیون و ۶۰۴ هزار نفر به طور مستقیم و یک میلیون و ۸۶ هزار نفر به طور غیر مستقیم در بخش مسکن مهر مشغول به کار هستند.

مجیدی در خصوص اشتغالزایی در بخش حمل نقل نیز گفت: از ۸۱ هزار نفری که در بخش حمل و نقل باید کار کنند، برای ۱۸ هزار نفر در شش ماهه ابتدای امسال شغال ایجاد شده است، زیرا به ازای هر ۷۰ هزار میلیون تومان سرمایه گذاری یک شغل ایجاد می شود.

وی درباره بررسی علت سقوط بوئینگ ۷۲۷ اظهار داشت: موتورهای این هواپیما از کار افتاده بود که برای بررسی احتمال ورود دانه های یخ به داخل موتورها و یا علتهای دیگر درخواست کمک از کشورهای دیگر داشتیم که کشور آفریقای جنوبی و اندونزی بر روی این گونه موتورها کار کرده بودند.

مجیدی افزود: فعلا درحال جواب آنها هستیم اما توانایی داخلی هم در این خصوص وجود دارد ولی برای اطمینان کامل می‌خواهیم آن را به کشورهای دیگر بفرستیم.

در 19 دی ماه سال گذشته یک فروند هواپیمای بوئینگ 727 متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایر در نزدیکی شهر ارومیه دچار سانحه شد و در پی آن، 78 نفر از مسافران و کروی پروازی این هواپیما کشته شدند.