تخم‌مرغ آمریکایی هم گران می‌شود

دپارتمان کشاورزی آمریکا پیش‌بینی کرد که قیمت مصرف‌کننده گوشت گوسفند، گوساله، خوک، بوغلمون و مرغ در اوایل جاری میلادی، نسبت به آغاز سال قبل ارزان شود اما تخم‌مرغ گران خواهد شد.
سرویس تحقیقات اقتصادی دپارتمان کشاورزی آمریکا اعلام کرد: قیمت‌ تخم‌مرغ در طول سه ‌ماهه اول ۲۰۱۸ احتمالا بیش از ۳۵ درصد نسبت به دوره زمانی مشابه سال ۲۰۱۷ افزایش می‌یابد. طبق پیش‌بینی، افزایش قیمت یک دوجین تخم‌مرغ بزرگ درجه یک، از حدود ۸۰ سنت در آغاز ۲۰۱۷ به هر دوجین ۱.۰۶ دلار تا ۱.۱۲ دلار برای اوایل ۲۰۱۸، خواهد رسید که علت آن افزایش تقاضا برای تخم‌مرغ طی ماههای اخیر است.
هونگوین شین، استاد دانشگاه ایالت آیووا، که مدیر مرکز صنعت تخم‌مرغ این دانشگاه است می‌گوید: تقاضای داخلی و بین‌المللی برای تخم‌مرغ آمریکا در حال افزایش است.
او در مورد مصرف داخلی آمریکا گفت: ما در سطح مصرف سرانه سالانه ۲۷۳.۷ تخم‌مرغ در سال، یعنی حدود ۲۷۴ تخم مرغ در سال هستیم. این بالاترین سطح در ۳۸ سال گذشته است و انتظار می‌رود به همین شکل افزایش یابد.
در همین حین آنفلوانزای مرغی که در سال ۲۰۱۵ بخش طیور شمال و مرکزی آمریکا را ویران کرد، امسال در کشورهای دیگرِ نظیر کره‌جنوبی، فیلیپین، آفریقای‌جنوبی و هلند، آسیب‌های زیادی به بار آورده است.